Hej, har öppnat upp en vägg med reglar och isolering, ska dra tre flex-slangar där. Hur klamrar jag dessa snyggt mot regel där de ska gå vertikalt?
Obs! Ska självfallet inte dra kabel själv i slangarna, det gör el-firman... vilka jag borde frågat precis detta inför helgens arbete, men nu har de gått för dagen.
Obs! Ska självfallet inte dra kabel själv i slangarna, det gör el-firman... vilka jag borde frågat precis detta inför helgens arbete, men nu har de gått för dagen.
Att förlägga flexslang för el-ledningar är även det ett elinstallationsarbete. Har du kontrollerat med din elfirma att de godkänner detta?
Edit: Du får se till så det blir nog med klammer så rören hålls sträckta. Det blir annars svårt att använda dem
Edit: Du får se till så det blir nog med klammer så rören hålls sträckta. Det blir annars svårt att använda dem
Redigerat:
Ja, jag har även varit och hämtat slang på deras lager så de är väl medvetna om arbetet. Fått instruktioner på hur jag ska tänka kring placering och böjar mm. Dock så trodde jag att det var plankvägg bakom väggskivan, men det visade sig bara stämma på ena våningen.A avh67f skrev:Att förlägga flexslang för el-ledningar är även det ett elinstallationsarbete. Har du kontrollerat med din elfirma att de godkänner detta?
Jag använde abb:s fästen för flexslang sist jag gjorde detta. De fungerade bra och gick att klippa i olika storlekar annars går det ju bra med vanliga klammer också.
Men tack, ska kolla på fästen!
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 25 226 inlägg
Om de inte får plats på djupet så två kan du prova 4-tumsspik som du klämmer slangen mellan.
Skruvclips 18-22 bör ju således bli alldeles perfekt!C chrv skrev:
Snabb googling:
https://www.ledgrossisten.se/elmate...MI79CY_LOyiwMVZgqiAx1KdykpEAQYASABEgIU2fD_BwE

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder