Svårt att få till en bild i mörker nu men tror vi kör på det du rekommenderade. Tack!

• Gilla
Harmagedon och 1 till
  • Laddar…
Foliehatten3
J Jessica Axelsson skrev:
Hej!
Vi har en stödmur i slipers som vi gärna skulle vilja byta ut mot en stenmur någon gång i framtiden. Men det är mycket annat som behöver fixas innan vi kan ta tag i det så min fundering nu är om det skulle vara möjligt att på något sätt klä in slipersmuren med tryckt trallvirke. Förstår att det kanske inte är det mest optimala men att det kanske iaf kan vara en lösning för några år framåt. Stödmuren står relativt stadigt så därför vore det skönt att ha kvar den som stöd men att det blir lite finare. Är det något som gjort detta? Hittar bara där man klätt in betongmur på liknande sätt.
Är det en sådan mysig stödmur med slipers indränkta i kreosol🤪

• Gilla
Suvi5700
  • Laddar…
Det blir nog fint.
Att bygga en stenmur enligt konstens alla regler är ett ganska stort jobb och ni blir nog tvungna att flytta på buskarna också. Så hoppas att ni känner att det är tillräckligt fint med den inklädda muren.

• Gilla
Jessica Axelsson
  • Laddar…
Det är mycket lättare att städa bort gamla hälsovådliga kreosotimpregnerade slipers medan de ännu sitter ihop i en bit än att sanera med spade när de har fallit sönder. Det vet jag som har gjort det.

• Gilla
Foliehatten3 och 1 till
  • Laddar…
Foliehatten3
H heimlaga skrev:
Det är mycket lättare att städa bort gamla hälsovådliga kreosotimpregnerade slipers medan de ännu sitter ihop i en bit än att sanera med spade när de har fallit sönder. Det vet jag som har gjort det.
Instämmer

Så länge du inte slickar på de varje dag behöver du inte oroa dig för hälsan pga att det finns några i trädgården.

• Gilla
Jessica Axelsson och 1 till
  • Laddar…
H heimlaga skrev:
Tack, det förstår jag men nu är det ändå ett bra stöd och att ta bort de medför väldigt mycket arbete och känns som att det kommer bli rätt kostsamt att göra ny mur. Därför ville jag göra någon mindre insats för att trivas med muren för stunden. Vi får se hur det blir framåt våren.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.