Någon som har input angående en Kity 637 rikt och plan?
Ser att det ligger en begagnad ute på blocket för 6.5k här i närheten, och känner att jag nog kan skaffa mig ett behov av en hyvel.

Nypris?
Det är ju inte så många kronor det handlar om, men är den värd det?
Något speciellt att titta på om man får får sig att åka dit?
Om inte Kityn, vilken maskin rekommenderas för hobbybruk i överkommlig prisklass?
 
Den funkar bra men låter lite dyr, om jag inte är helt fel på det ligger nypriset på cirka det dubbla.

Kolla så att borden är parallella och att matningen funkar.
Ett stort plus är de gjutna borden och längden, nackdelen är att de är i aluminium.

På min 636 tröttnade jag på att matningen tog kraft från kuttern och satte dit en egen motor enbart för matningen.

Köpte min 636 ny för mer än 20 år sedan för 7.500:- exkl moms och den har varit värd vartenda öre, riktigt bra maskin.

/Kent
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.