Hej alla!
Blivit erbjuden att köpa en äldre kity 636 för 2000kr som ska vara komplett och fungera bra sånär att på att hissen för planhyvelbordet kan kärva lite.
Kan detta va ett bra köp med tanke på pris och den kärvande höjdjusteringen? Rengöra och smörja kan det lösa problemet?
Blivit erbjuden att köpa en äldre kity 636 för 2000kr som ska vara komplett och fungera bra sånär att på att hissen för planhyvelbordet kan kärva lite.
Kan detta va ett bra köp med tanke på pris och den kärvande höjdjusteringen? Rengöra och smörja kan det lösa problemet?
Verktygstokig
· Halland
· 8 305 inlägg
Ja egentligen huvudsyftet just nu är för att hyvla lite mahognyn för att göra lasergraverade namnskyltar å liknande.Frustrator skrev:
Rent spontant känns den som lite overkill storleksmässigt för mig...men samtidigt kan det ju vara bra att ha då jag sågar en del virke med ett logosol sågverk.
Å skruva med saker är man ju alltid van vid...tyvärr
En sådan har jag. Har inte haft en hyvel tidigare så inte så mycket att jämföra med men jag är nöjd.
Min höj/sänk kan också ta emot lite men jag har inte lagt ner någon tid på att smörja upp den än. Misstänker att gängstängerna kan få en del skit på sig
Min höj/sänk kan också ta emot lite men jag har inte lagt ner någon tid på att smörja upp den än. Misstänker att gängstängerna kan få en del skit på sig
Verktygstokig
· Halland
· 8 305 inlägg
Bara att köpa då juSwebreeze skrev:
Ja egentligen huvudsyftet just nu är för att hyvla lite mahognyn för att göra lasergraverade namnskyltar å liknande.
Rent spontant känns den som lite overkill storleksmässigt för mig...men samtidigt kan det ju vara bra att ha då jag sågar en del virke med ett logosol sågverk.
Å skruva med saker är man ju alltid van vid...tyvärr![]()
Verktygstokig
· Halland
· 8 305 inlägg
Hur som haver så vart det köp, saknades en del av utsugskåpan och justerskruven till där ”bommen” som lyfter skyddet på ovansidan hyveln. I övrigt var den i fint skick och hyvlar på bra
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Verktygstokig
· Halland
· 8 305 inlägg
Grattis