Vet inte om jag egentligen menade att du skulle avstå helt från konverteringen. Kolla upp vad de rekommenderar för arbeten med fräsen. De som gjort adaptern har troligen räknat på vad den ska klara av. Småjobb borde ändå fungera tycker jag. Det finns ju för övrigt fullstora vertikalfräsar med 3/4"-axel, en snittyta på ca 280mm2. Som sagt, det verkar inte vara nödvändigt att avstå, utan bara vara medveten om skillnaden och att det är bra att ta det lite lugnt.

Tack Mr Handyman. Jag skall kolla upp detta med axeln och kuttern lite noggrannare. Speciellt hur man fäster kuttern vid axeln, vilket inte tycks vara självklart.

Skulle gärna också vilja ha lite synpunkter från personer som använt Kity-maskiner om vad de tycker om deras prestanda.

Vet förresten någon forummedlem om det fortfarande finns någon Kity-support? Skulle vilja fråga om detta med axeladapter och kutter?

Såg senast idag en annons i en engelsk snickeritidning om en återförsäljare. Här är en annan som verkar inriktad på support.

Tack för detta. Jag skall kolla.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.