Jag började kitta om ett fönster där kitten var helt hjälplöst sprucken. Tydligen var jag sämst någonsin på det.
Jag har några fönster kvar och har börjat fundera på det här.
Är det någon funktionell skillnad på kitt och flnsterfog e.g
Fog har jag inomhus tyckt varit lättare att jobba med generellt så det kanske är bättre att göra något ok med något som man kan (även om det skulle vara så att fog är sämre än kitt) än att lacka på kittet och inte göra någonting alls?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fog har jag inomhus tyckt varit lättare att jobba med generellt så det kanske är bättre att göra något ok med något som man kan (även om det skulle vara så att fog är sämre än kitt) än att lacka på kittet och inte göra någonting alls?
Produkter som diskuteras: "fogpistol"
Fogsprutor
Fogsprutor är verktyg som används för att applicera fogmassa, oftast i form av silikon eller akryl, vid tätning och limning i byggnadskonstruktioner och hantverksprojekt. De är essentiella för att uppnå en jämn och kontrollerad applicering
Läs mer
Jag tyckte också jag var urusel med kitt, men med lite övning , smidigare kitt ifrån casco, linoljekitt, vatten, samt lite få smidiga verktyg så går det bättre o bättre, nästan som att använda modellera.Wolfpaw skrev:
Jag började kitta om ett fönster där kitten var helt hjälplöst sprucken. Tydligen var jag sämst någonsin på det.
[bild]
Men går det bättre för dig med andra lösningar så fortsätt kolla upp dem o kör, har inte använt det du visar. Men dubbelkolla hur det är om du senare skall göra om renovering x år framåt, sett lagningar där man knappt kunnat få bort silikonet eller limmet utan att skada träfönstret.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Förra ägaren använde kitt och det har torkats ut rejält hos oss. Har någon erfarenhet av att använda silikon istället? Den från Byggmax kan användas även utomhus.
S
sinuslinus
Träskalle
· Östergötlands län
· 6 012 inlägg
sinuslinus
Träskalle
- Östergötlands län
- 6 012 inlägg
Kitta inte fönster med silikon!Arvida skrev:
Helt värdelöst när du ska måla eftersom färg inte fäster på silikon.
Silikon kan man använda till att försegla isolerglaskasetter.
Jag var inte bra på det. Och det syntes. Men helt ok ändå.Arvida skrev:
Men som föregående skrivare, använd inte silikonArvida skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden