Jag började kitta om ett fönster där kitten var helt hjälplöst sprucken. Tydligen var jag sämst någonsin på det.
Jag har några fönster kvar och har börjat fundera på det här.
Är det någon funktionell skillnad på kitt och flnsterfog e.g
Tub med Casco Windowseal fönsterfog för tätning och renovering av fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fog har jag inomhus tyckt varit lättare att jobba med generellt så det kanske är bättre att göra något ok med något som man kan (även om det skulle vara så att fog är sämre än kitt) än att lacka på kittet och inte göra någonting alls?

Har jobbat med den där själv! Mycket lättjobbad men lite kletig och kräver en bra fogpistol (y):)

• Gilla
Wolfpaw
  • Laddar…
Wolfpaw Wolfpaw skrev:
Jag började kitta om ett fönster där kitten var helt hjälplöst sprucken. Tydligen var jag sämst någonsin på det.
Jag har några fönster kvar och har börjat fundera på det här.
Är det någon funktionell skillnad på kitt och flnsterfog e.g
[bild]
Fog har jag inomhus tyckt varit lättare att jobba med generellt så det kanske är bättre att göra något ok med något som man kan (även om det skulle vara så att fog är sämre än kitt) än att lacka på kittet och inte göra någonting alls?
Jag tyckte också jag var urusel med kitt, men med lite övning , smidigare kitt ifrån casco, linoljekitt, vatten, samt lite få smidiga verktyg så går det bättre o bättre, nästan som att använda modellera.

Men går det bättre för dig med andra lösningar så fortsätt kolla upp dem o kör, har inte använt det du visar. Men dubbelkolla hur det är om du senare skall göra om renovering x år framåt, sett lagningar där man knappt kunnat få bort silikonet eller limmet utan att skada träfönstret.

• Gilla
Wolfpaw
  • Laddar…
Tub med Byggmax silikon som använts, placerad på asfalterad yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur blev resultaten efter att du använde Casco? Någon annan som har erfarenhet av detta?

Förra ägaren använde kitt och det har torkats ut rejält hos oss. Har någon erfarenhet av att använda silikon istället? Den från Byggmax kan användas även utomhus.

S
Arvida Arvida skrev:
[bild] Hur blev resultaten efter att du använde Casco? Någon annan som har erfarenhet av detta?

Förra ägaren använde kitt och det har torkats ut rejält hos oss. Har någon erfarenhet av att använda silikon istället? Den från Byggmax kan användas även utomhus.
Kitta inte fönster med silikon!
Helt värdelöst när du ska måla eftersom färg inte fäster på silikon.

Silikon kan man använda till att försegla isolerglaskasetter.

• Gilla
Nageek och 1 till
  • Laddar…
Arvida Arvida skrev:
[bild] Hur blev resultaten efter att du använde Casco? Någon annan som har erfarenhet av detta?

Jag var inte bra på det. Och det syntes. Men helt ok ändå.

Arvida Arvida skrev:

Men som föregående skrivare, använd inte silikon

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.