Diversearbetare
· Göteborg
· 11 133 inlägg
Av de 35 Keystone RJ45-uttag från Kjell jag monterat har 12 st ”gått sönder” utan att ha använts mer än en gång. Anslutning av Cat5e/Cat6-kabel, montering i panelen och sedan inkoppling av patchkabel. Funkar fint tills jag är inne och rotar i patchskåpet och därmed föser undan några patchkablar för in- eller urkoppling. Själva patchuttaget verkar ta skada. Pinnarna böjs och fjädrar inte tillbaka. Om man pressar patchkabeln lite mot kontaktfjädrarna funkar det så länge man håller i den. Samma om man råkar trycka in en RJ11. Pinne 1 och 8 pressas upp ”i taket” och stannar där. Byte av uttaget löser problemet.
Kjell brukar ha bra grejer, men dessa uttag är urusla i min mening.
Några tips om kvalitativa Keystone RJ45?
Kjell brukar ha bra grejer, men dessa uttag är urusla i min mening.
Några tips om kvalitativa Keystone RJ45?
Renoverare
· Stockholm
· 20 169 inlägg
Jag kör Hager Berker och de har hållt, men har heller inte kopplat ur kabeln en enda gång tror jag. Edit: du kanske pratar om själva donet inser jag nu
Renoverare
· Stockholm
· 20 169 inlägg
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
Köpte från Aliexpress för några år sedan, de billigare vita i tio pack och de dyrare Linkway verktygsfria, de dyrare fungerade väldigt bra på alla sätt.
De billigare vita är snäppet lite dåligt på så det har gått av på ett par stycken när jag skulle snäppa loss kontakten från ramen och flytta den.
Men de var väldigt billiga.
De billigare vita är snäppet lite dåligt på så det har gått av på ett par stycken när jag skulle snäppa loss kontakten från ramen och flytta den.
Men de var väldigt billiga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har också haft framgång med dessa, men kan inte heller påstå att jag hållt på och kontakterat om dem. Har kallats Delock 86340 när jag köpt dem, men det är möjligt att det är någon kinesisk generika som säljs under flera varumärken.C Cerb skrev:
https://www.delock.com/produkt/86340/merkmale.html
Direktroniks pris är dock helt åt skogen. Nu var det i och för sig länge sedan jag köpte några själv, men har då betalat runt 15 kr styck. Priset har ju viss betydelse när man skall ha många med tanke på att det är en extrem prisvariation på keystone-jack, typ 5-250 kr/st.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 133 inlägg
För att förtydliga: Kontaktdonet från Kjell fungerar utmärkt…en (1) gång. Kontaktera och anslut; funkar fint. Flytta kablar; risken överhängande att RJ45-sidan slutar att fungera.
Jag tycker ändå att resultatet av en ipluggad RJ11 talar sitt tydliga språk att det är fel på härdningen i kontaktfjädrarna. Försöker man pilla till fjädern märker att de är lika ostyva som galvad bindtråd. Kanske en dålig batch eftersom @AndersMalmgren inte har upplevt problem.
Jag tycker ändå att resultatet av en ipluggad RJ11 talar sitt tydliga språk att det är fel på härdningen i kontaktfjädrarna. Försöker man pilla till fjädern märker att de är lika ostyva som galvad bindtråd. Kanske en dålig batch eftersom @AndersMalmgren inte har upplevt problem.
Renoverare
· Stockholm
· 20 169 inlägg
Jag har kopplat ur flera gånger för att debugga routrar, fiber konverter och grejer.Johan Gunverth skrev:
För att förtydliga: Kontaktdonet från Kjell fungerar utmärkt…en (1) gång. Kontaktera och anslut; funkar fint. Flytta kablar; risken överhängande att RJ45-sidan slutar att fungera.
Klicka här för att svara