3 112 läst ·
19 svar
3k läst
19 svar
Kexning direkt efter sågning?
Näe, tjänade 7k gjorde du väl ändå inte?
Däremot så *sparade* du 7k.
Varav du senare blåste runt 5 på en bra såg.
Då har du sparat 2k... och en sjuhelsikes massa svordomar över alla dåliga sågar du kunde ha köpt om du inte hade blivit konfirmerad i the high and mighty church of festool
Dock så har du med största sannolikhet blivit smittad av något festool virus, du har kanske inte märkt det än, men det kommer smygande som en tjuv om natten, var så säker.
Så hur mycket *pengar* du har sparat... tjaa, det är svårt att säga, då ett festool beroende snarare brukar kosta pengar än spara dem.
I vilket fall som helst så har du tjänat en massa små finurliga leenden och massvis med trevliga timmar i verkstan i lång tid framöver.
Grattis!!
Däremot så *sparade* du 7k.
Varav du senare blåste runt 5 på en bra såg.
Då har du sparat 2k... och en sjuhelsikes massa svordomar över alla dåliga sågar du kunde ha köpt om du inte hade blivit konfirmerad i the high and mighty church of festool
Dock så har du med största sannolikhet blivit smittad av något festool virus, du har kanske inte märkt det än, men det kommer smygande som en tjuv om natten, var så säker.
Så hur mycket *pengar* du har sparat... tjaa, det är svårt att säga, då ett festool beroende snarare brukar kosta pengar än spara dem.
I vilket fall som helst så har du tjänat en massa små finurliga leenden och massvis med trevliga timmar i verkstan i lång tid framöver.
Grattis!!
Sant, sant. Cost avoidance brukar det heta på jobbet. Så inte tjänade jag pengarna. Men jag räknar som frugan när hon handlar kläder: Ett par skor ska inhanldas, 1000 spänn får de kosta.Men att man sedan hittar ett par till halva priset gör ju inte att man inte kan göra av med 1000 spänn, nej då får man ju faktiskt 2 par! Att man sedan inte behövde 2 par hör inte hit.
Lite så räknade jag...Och jag tror att jag blivit smittad, för hålet som sågen grävde i plånboken bekommer mig inte!
Lite så räknade jag...Och jag tror att jag blivit smittad, för hålet som sågen grävde i plånboken bekommer mig inte!
Haha, nä, du har ju faktiskt minst 2k kvar... som ju nästan räcker till en säg.. dominofräs, den behöver du ju bara lägga till knappt 6k för att köpa, och du sparade ju faktiskt 7k på trappan, så då har du pengar över igen 
Visst verkar det enkelt med lite enkel cost avoidance.
Innan du vet ordet av kommer du att ha stallet fullt av festool maskiner och dina gamla maskiner kommer att leva en tynande tillvaro bortglömda på någon hylla eller i något skåp någonstans, täckta av damm..
Visst verkar det enkelt med lite enkel cost avoidance.
Innan du vet ordet av kommer du att ha stallet fullt av festool maskiner och dina gamla maskiner kommer att leva en tynande tillvaro bortglömda på någon hylla eller i något skåp någonstans, täckta av damm..
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden