23 457 läst ·
45 svar
23k läst
45 svar
Keddy SK1002, hatar den passionerat
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 198 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 198 inlägg
Som jag skrev ngr rader upp så bildas det saltsyra vid förbränning av bla polyeten .Maskintok skrev:
Saltsyra biter rätt bra på stål + skorstenar av tegel / lera .
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 198 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 198 inlägg
Har för mig att vatten kan gräva i berg .A AndersS skrev:
Dock mycket vatten .
Börjar som en rännil som kan bli till en flod .
Sotaren brukar avråda att elda med tex mjölkkartonger , men han kanske har fel !
Tomture61
Självbyggare
· Född i Luleå
· 6 198 inlägg
Tomture61
Självbyggare
- Född i Luleå
- 6 198 inlägg
mina sotare brukar säga att de sällan sett bättre skorsten.. Men jag eldar alltid med fullt drag.Tomture61 skrev:
Blir nu OT. Det finns även olika skolor av sotare, fick tipset att om man har kungsgran till jul är grenarna perfekta att efter helgerna bränna ut kaminen med men var försiktig, stammen blir vedpinnar.