Många trådar om bärande väggar och kattvind. Förstått att det kan gå att läsa sig till på ritning om väggarna är bärande. Är det något som går att utläsa från den här ritningen? Väggarna är klädda med gipps och plank.
Svårt att svara på, mellan 90-120cm kanske...J jimmythefossa skrev:
Du måste räkna på bärighet och förstärka konstruktionen om du ska ta bort ett stödben, behövs nog en konstruktör och bygganmälan till kommunen då om du ska göra det ordentligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu har jag borrat ett hål och tagit en bild. Eftersom det inte står några stolpar där så antar jag att väggen är bärande isig? Det är ju stående furu i den. Borde väl vara lugnt att såga upp 2 meter och lägga limträ runt öppningen? En annan sak. Vad är det för isolering som ligger längs nocken på sidan? Den är lindad med ståltråd.
Jag har ventilation från två ställen men de går rakt upp genom taket med små egna skorstenar. Finns ingenting som går ner eller ut där det röret ligger.Jonatan79 skrev:
Skulle kunna vara så att det är ett rör som inte används. Det ser ut att gå ner i tvättstugan under men där är taket stängt. Kan vara så att de täppte igen det när de satta in ventilerade fönster där på 2000-taletJ jimmythefossa skrev:
Klicka här för att svara