2 272 läst ·
36 svar
2k läst
36 svar
Katter klättrar på mina bilar och repar dom, funkar "kattskrämmor"?
De där med vatten kostar straxt över 800 kr för två stycken på amazon. Kanske man får testa ett par olika varianter och se om det fungerar, vatten varianten lär ju fungera men kanske är något man inte vill låta stå på när man inte är hemma om den hakar upp sig i öppet läge så är hela tomten full med vatten.
cope cage är alltså ett galler runt hela bilen, låter lite overkill men kanske ett elstängsel som är lite högre kan vara något?
Tror inte dessa är vild katter då 3 av dessa är ragdoll raskatter, men man vet aldrig.
cope cage är alltså ett galler runt hela bilen, låter lite overkill men kanske ett elstängsel som är lite högre kan vara något?
Tror inte dessa är vild katter då 3 av dessa är ragdoll raskatter, men man vet aldrig.
Vatten är modellen tror jag, som haft katter i fyrtio år. Dessutom helt ofarligt med lite stänk från en spridare. Så du slipper såväl att riskera att skada katten som att dra på dig en med rätta förbannad granne med hämndbegär.
Även det kan bli rejält kontraproduktivt för din vilja att skydda bilarna 😬.
Att en Volvo 740 och liknande SAAB är "gamla veteranbilar", känns konstigt i mina öron då det betyder att jag själv kör omkring i veteranbilar året om, något jag inte tänkt på att jag har gjort.
Gammal veteranbil i min värld.
Eller bara veteranbil. Likt DeSoton jag renoverade.
Min skattebefriade Jagga, jag använder dagligen, är nyare bil i min värld men en veteranbil I någon annans.😀
Ursäkta sidoskuttet.
VATTEN PÅ KATTEN!
Även det kan bli rejält kontraproduktivt för din vilja att skydda bilarna 😬.
Att en Volvo 740 och liknande SAAB är "gamla veteranbilar", känns konstigt i mina öron då det betyder att jag själv kör omkring i veteranbilar året om, något jag inte tänkt på att jag har gjort.
Gammal veteranbil i min värld.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Eller bara veteranbil. Likt DeSoton jag renoverade.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Min skattebefriade Jagga, jag använder dagligen, är nyare bil i min värld men en veteranbil I någon annans.😀
Ursäkta sidoskuttet.
VATTEN PÅ KATTEN!
Beställt vatten spridarna, får se hur de fungerar. Lite katt tabletter och ljudskrämmor. Får se hur allt fungerar
Är de över 30 år så klassas de väll som veteraner? Mycket av mina bilar på veteranbilsträffarna jag åker på.
Bilarna du kikade på är ju inget man kör med, de står på museum 😉
Är de över 30 år så klassas de väll som veteraner? Mycket av mina bilar på veteranbilsträffarna jag åker på.
Bilarna du kikade på är ju inget man kör med, de står på museum 😉
Kruxet är väl att hade grannen haft mer koll på katten så kanske inte TS haft nåt problem. Har haft katt själv men skulle inte gilla om det orsakar besvär för andra , dock bor vi på landet så den risken är nog liten.Intet skrev:
Redigerat:
Sorry men det där låter som det för alla föräldrar välbekanta problemet "jag har barn och de är inga problem så därför kan jag inte förstå att andras barn är/har problem. Det måste vara föräldrarnas fel." Bra att det fungerar för dig, men kanske också hänger ihop med att du bor på landet. Jag ska ge grannen att säga till sin katt på skarpen att den inte får bajsa hos oss, och att deras hund inte ska skälla mellan 2130-0600.galento skrev:
Hur höll du koll på din katt när den gick ut, så den inte "orsakade besvär för andra"?galento skrev:
Jag har haft katter I fyrtio år utan att ha kunnat luska ut hur man "håller koll" på någon som försvinner in i ett buskage och tio timmar plötsligt står vid dörren och vill in? Så jag är verkligen intresserad över hur du gjorde?
Det jag menade var att bor man i ett tätbebyggt område så är det inte så trevligt att
få sandlådor nedbajsade som ungarna leker i , nedpissade möbler på altanen som
osar eller som TS ha dom på bilarna. Bekanta med ragdollkatter har sina i band i
trädgården och det är för att de inte ska bli överkörda i villaområden. Vet andra som
har fått sin kommun att sätta ut fällor då det skapat problem mellan grannarna 😢
Vi gillar katter också men bor med skogen som granne och det är ju en väldig
skillnad mot ett villaområde med grannar som kanske tycker att de får besvär
av andras husdjur.
Hade vi bott i ett villaområde skulle man nog inte vilja att ens husdjur orsakade
nåt obehag för nån annan av grannarna men man vet ju att många inte bryr sej
om det. Men det är ju inte kattens fel .
Men som ägare till djuret så kanske man skulle vara lyhörd om det uppstår irritation.
få sandlådor nedbajsade som ungarna leker i , nedpissade möbler på altanen som
osar eller som TS ha dom på bilarna. Bekanta med ragdollkatter har sina i band i
trädgården och det är för att de inte ska bli överkörda i villaområden. Vet andra som
har fått sin kommun att sätta ut fällor då det skapat problem mellan grannarna 😢
Vi gillar katter också men bor med skogen som granne och det är ju en väldig
skillnad mot ett villaområde med grannar som kanske tycker att de får besvär
av andras husdjur.
Hade vi bott i ett villaområde skulle man nog inte vilja att ens husdjur orsakade
nåt obehag för nån annan av grannarna men man vet ju att många inte bryr sej
om det. Men det är ju inte kattens fel .
Men som ägare till djuret så kanske man skulle vara lyhörd om det uppstår irritation.
Redigerat:
Man kan ju vara lyhörd för irritation men det hjälper ju inte. Jag har själv inne katter och man kan säga till dom 100 gånger men så fort man inte tittar är dim där igen.
Så det är nog omöjligt att få dom att göra som man säger.
Har nu vatten, "tabletter" och ljud skrämman. Testat ljud skrämman på mina egna katter och det är lite blandat. Ibland springer dom i väg och andra gånger verkar de inte bry sig så mycket.
Så det är nog omöjligt att få dom att göra som man säger.
Har nu vatten, "tabletter" och ljud skrämman. Testat ljud skrämman på mina egna katter och det är lite blandat. Ibland springer dom i väg och andra gånger verkar de inte bry sig så mycket.
Fast som kattägare bör man väl se till sin katts bästa. Att tvinga en katt som verkligen vill vara ute att alltid vara inne kan jag nog tycka kan vara på gränsen till djurplågeri. En sådan katts livskvalitet sjunker garanterat. Sen finns det massor med katter som funkar jättebra som innekatter, men inte alla.galento skrev:
Sen kan jag nog tycka att de som upprörs över störningar av katter även borde inse att det är fördelaktigt i t.ex. ett villaområde att ha en del utekatter då de lär hålla efter gnagare rätt bra. Kanske kan vara värt lite kattskit nedgrävt i trädgården mot att risken att någon råtta gnager sönder någon elkabel eller avloppsrör minskar.
Ja, katter är i grunden ett nyttodjur. Våra katter är populära för de har fördrivit alla råttkolonier och andra gnagarinfestationer hos grannarna inom en hundrametersradie.L lbgu skrev:Fast som kattägare bör man väl se till sin katts bästa. Att tvinga en katt som verkligen vill vara ute att alltid vara inne kan jag nog tycka kan vara på gränsen till djurplågeri. En sådan katts livskvalitet sjunker garanterat. Sen finns det massor med katter som funkar jättebra som innekatter, men inte alla.
Sen kan jag nog tycka att de som upprörs över störningar av katter även borde inse att det är fördelaktigt i t.ex. ett villaområde att ha en del utekatter då de lär hålla efter gnagare rätt bra. Kanske kan vara värt lite kattskit nedgrävt i trädgården mot att risken att någon råtta gnager sönder någon elkabel eller avloppsrör minskar.
Katter är en invasiv art och är nog det djur som utrotat mest arter någonsin men felet är som vanligt vårat då vi tar med dom till världens alla hörn och avlar fram raser som klarar sig i områden de inte är menade att vara i från början.D datja skrev:
De ligger nog rätt långt efter människan när det gäller att utrota arter. Förresten kan du nämna en art som utrotats av katter. Tvivlar på att du kan komma på en endaA aka_the_barf skrev: