49 364 läst ·
116 svar
49k läst
116 svar
Kassaskåp såga sönder
Det många "förståsigpåare" inte inser är att en trappklättrande pirra är inte en universallösning, för det första så kör man den ogärna i en trätrappa, speciellt med den vikten på sen en trapp får inte svänga för mycket om man ska fixa det med trappklättrande pirra
Så plyfaskivor ovh nån form av spel är det för att få den uppför trappen
Så plyfaskivor ovh nån form av spel är det för att få den uppför trappen
Min rekommendation är att undvika denna typen av vagnar då det är lätt att skada sig när vagnen sticker eller tippar.S sultanen1 skrev:
Jag har sett flera som skadat sig själva, väggar och golv samt fått skåp över sig när det testat liknande transportvagnar man bör ha en hel del erfarenhet innan man börjar använda dem till att flytta tunga skåp.
Jag använder ofta 16mm kompaxel istället när skåpet ska dras runt samt är det lättare att får ner och upp skåpet på kompaxlel än högre plättar (tralla).
Pallyft användes där det går men det är sällan det är är möjligt att frakta med palldragare annat än på lager och transport.
Husägare
· Södermanland
· 40 inlägg
Allvetare
· Västra götaland
· 10 919 inlägg
Personnummer ÄR offentlig information. Men det betyder ju inte att man vill lägga upp bilder på sitt eget, eller?
Klicka här för att svara