49 364 läst ·
116 svar
49k läst
116 svar
Kassaskåp såga sönder
Jo utmärkt!S sultanen1 skrev:
Frågan är hur mycket trösklar eller andra hinder du har på vägen?
Jag nämnde min gamla oljepanna och de använde ett antal rör för att rulla det tunga eländet dit de ville.
Sen klarar lätt en pallyft 300kg
Du kan hyra palldragare men med en tårta till ett mindre företag så får du antagligen låna den en helg. Känner du någon väl är tårtan överflödig men tårta är gått.
Att fråga grannar verkar ha gått ur modet men jag kommer på minst fem grannar som troligen har en palldragare, Facebook funkar som ersättare.
Jag tänker att en palldragare är inget som de flesta husägare behöver regelbundet så varför köpa en?
Att fråga grannar verkar ha gått ur modet men jag kommer på minst fem grannar som troligen har en palldragare, Facebook funkar som ersättare.
Jag tänker att en palldragare är inget som de flesta husägare behöver regelbundet så varför köpa en?
Det är ju guld att ha ett säkerhetsskåp hemmaS sultanen1 skrev:Har ett Jöli model 6 i min källare och skulle behöva bli av med det inför renovering. Vikt enl googling mellan 250 - 290 kg. En flyttfirma har varit här och säger att den inte kommer förbi en sväng i källartrappan.
Jag har nyckel kvar så dörren går att hänga av.
En firma har varit och kikat men ville ha över 30 tkr för jobbet att såga isär den
Hur hade ni gjort? Vinkelslip + slägga + kofot/spett eller?
Moderator får flytta om det blev fel delforum
Tre rör behövs för att med lätthet flytta skåp.P paralun skrev:
3st 1 tonnare har jag flyttat på detta sätt. Att lyfta kräver något annat dock
Säckakärran kommer före pallyftareelectroluxaren skrev:
Billig i inköp och kan användas till allt både stort och smått.
Har kört kassaskåp på 300 kg på en bra sådan, dock varken upp eller ner för trappor då krävs det en med drivning