Hos oss hade vi glespanel+10mm gipsskiva som var helt oskadade under ett skickt av "Laminatskivor". Det var visserligen för 4 år sedan, men inte skulle jag brutit ned de gamla väggarna idag bara för att det står att man idag inte får ha glespanel eller gips, utan vi skruva endast på ett nytt lager gips. Och under dessa förutsättningar och ingen plast i yttervägg så blir det en acceptabel konstruktion då syftet med dessa specialskivor är vid ytterväggar med diff.plast.
Kanske inte vanligt men dock exempel på att det kan förekomma. Lite därför vi ska vara tydliga på vad som faktiskt står i BKRs regelverk och de faktiskt inleder med den texten jag hänvisar till. Det blir mycket "skall" och "måste" i forumet som inte alltid stämmer.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.