Hej!
Tror jag vet svaret redan men vill ändå kolla upp i detta eminenta forum först
Min högtryckstvätt Kärcher K4 läcker i själva pumpen/kompressor eller vad man nu kallar den.
Jag skruvade isår typ allt och har pumpen fristående och när jag kopplar in vatten så läcker det från en plastkomponent i själva pumpen, ser ut att vara från en fog?
Så frågan är ju om det är värt att byta ut den komponenten eller om det ens går? Eller billigare och enklare att köpa en ny?
Detta är min andra Kärcher som har gått sönder på ”kort” tid… dags att titta på annat märke!?
Min högtryckstvätt Kärcher K4 läcker i själva pumpen/kompressor eller vad man nu kallar den.
Jag skruvade isår typ allt och har pumpen fristående och när jag kopplar in vatten så läcker det från en plastkomponent i själva pumpen, ser ut att vara från en fog?
Så frågan är ju om det är värt att byta ut den komponenten eller om det ens går? Eller billigare och enklare att köpa en ny?
Detta är min andra Kärcher som har gått sönder på ”kort” tid… dags att titta på annat märke!?
Jag hade samma problem förra året. Köpte en ny reservdel och tvätten fungerar som ny.W Wip3 skrev:Hej!
Rekommenderar att byta ut komponenten.
Den började redan läcka förra året men innan det började frysa på. Men jag har den i varmförråd annars.K krambriw skrev:
Här några "sprängskisser" från min K5 som jag skruvade isär igår. Det är det svarta inloppsröret i plast som har en jättetunn spricka. Funderar på om man borde köra helt kort lite vatten m glykol genom maskinen innan vinterförvaringen...
Klicka här för att svara