8 331 läst ·
5 svar
8k läst
5 svar
Kärcher K5 premium full control plus startar inte.
En normalanvänd maskin ca 4 år gammal vill plötsligt inte starta.
Jag rev snabbt isär den igår kväll och kunde konstatera att det finns spänning fram till kretskortet och att huvudbrytaren samt tryckvakten fungerar.
Återstår den svarta lådan "the Lifting drive " eller kretskortet ?
Eller vad är det som normalt ger sig på detta sorgebarn?
Jag rev snabbt isär den igår kväll och kunde konstatera att det finns spänning fram till kretskortet och att huvudbrytaren samt tryckvakten fungerar.
Återstår den svarta lådan "the Lifting drive " eller kretskortet ?
Eller vad är det som normalt ger sig på detta sorgebarn?
Kan nog vara en tryckgivare som hakat upp sig. När du stänger handtaget så ska den stoppa för att inte gå mot stängt. Givaren sitter säkert strax före utgående till slangen. vet inte hur det ser ut, men givare kan haka upp sig och i bland går det att få liv i dom, genom att knacka med hammaren på metalldelarna Det sitter nog några kablar inkopplade på givaren.
Nej som jag skrev så fungerar tryckvakten.J jonaserik skrev:Kan nog vara en tryckgivare som hakat upp sig. När du stänger handtaget så ska den stoppa för att inte gå mot stängt. Givaren sitter säkert strax före utgående till slangen. vet inte hur det ser ut, men givare kan haka upp sig och i bland går det att få liv i dom, genom att knacka med hammaren på metalldelarna Det sitter nog några kablar inkopplade på givaren.
Jag är inne på samma spår, detta är dock inte min maskin och en nyinvestering är inte första valet (än)K K. L skrev:
Det tragiska är att det en gång var kvalitet jag har en 650 M sedan 22-23 år tillbaka som jag verkligen piskat skiten ur på alla tänkbara sätt och den går än.
Tror att Kränzle ännu håller hög kvalitet, förmodligen någon prisklass högre än K5:an dock.
Klicka här för att svara