46 714 läst ·
20 svar
47k läst
20 svar
Kärcher högtryckstvätt som beter sig märkligt
Hej, fixade min egen kärscher K5 585 idag. Visserligen länge sedan någon kommenterat inlägget. Läser att en del har problem med att den inte startar när man vrider på start å stopp knappen. Skruva isär höljet, i botten på pumpen sitter det en liten del där kemslangen går in.
Knacka ur dom 2 sprintarna och dra ur den vita delen, innuti sitter det en kolv som 9 ggr av 10 kärvar å gör just att inte högtryckstvätten startar hur många ggr du än vrider på startknappen.
Spraya i lite wd-40 typ å tryck ner kolven tills den löper lätt, kan få ta i lite med en mejsel eller nått.
När den går lätt skruva ihop bröten igen å kan nästan garantera att den funkar som ny igen.
Knacka ur dom 2 sprintarna och dra ur den vita delen, innuti sitter det en kolv som 9 ggr av 10 kärvar å gör just att inte högtryckstvätten startar hur många ggr du än vrider på startknappen.
Spraya i lite wd-40 typ å tryck ner kolven tills den löper lätt, kan få ta i lite med en mejsel eller nått.
När den går lätt skruva ihop bröten igen å kan nästan garantera att den funkar som ny igen.
Produkter som diskuteras: "wd-40"
WD-40
WD-40 Multispray, ursprungligen utvecklad för att stöta bort fukt från rymdraketers komponenter, har sedan dess blivit känt som ett mångsidigt spray med en rad användningsområden. WD-40 Multispray är världens mest populära produkt i sitt
Läs mer
Nej tyvärr inte, men ska kolla lite.. inget är för svårt för en karl..UGG skrev:
Hyglo 
Själva höljet vet jag hur jag plockar isär (och ihop).
Naiv som jag är trodde jag att jag kanske skulle kunna täta sprickan men icke då.
Så jag beställde som sagt en ny del, men när jag googlande efter verkstadshandbok så fick jag mest träff på hur krångligt det var att byta denna del.
Jag kommer nog lösa det, men allt är ju enklare med lite tips!
Naiv som jag är trodde jag att jag kanske skulle kunna täta sprickan men icke då.
Så jag beställde som sagt en ny del, men när jag googlande efter verkstadshandbok så fick jag mest träff på hur krångligt det var att byta denna del.
Jag kommer nog lösa det, men allt är ju enklare med lite tips!
Redigerat:
Min K5 basic läcker massa på lågtrycksidan med, misstänker att samma del som frusit söner, jag gick dock bet på kåpan, jag får inte bort torxen som sitter i hjulhuset, som jag ser på det så måste man ta bort hjulen men hur gör man det utan att ha sönder dem? Eller hu gjorde du för att ta bort kåpan?UGG skrev:
Hyglo
Jag kommer nog lösa det, men allt är ju enklare med lite tips!![]()
Jag sparkar upp denna tråd lite för att se om någon här har tips på var jag ska börja felsöka. Jag har en k 5.585 som ibland tar ca en minut efter att man hållt in avtryckaren tills det börjar pumpa. Är det någon som vet var man ska börja felsöka?
Har väldigt rent vatten här så det är inte ofta filter eller liknande sätts igen på några maskiner, men den har fått jobba många timmar.
Söker jag på youtube osv verkar folk mest ha haft problem med att de pulserar pga internt läckage men det är alltså inte det problemet jag har.
Sitter det någon form av tryckvakt som startar pumpen eller hur funkar dessa?
Är inte rädd för att skruva men tar tacksamt emot tips innan jag river isär för mycket.
Har väldigt rent vatten här så det är inte ofta filter eller liknande sätts igen på några maskiner, men den har fått jobba många timmar.
Söker jag på youtube osv verkar folk mest ha haft problem med att de pulserar pga internt läckage men det är alltså inte det problemet jag har.
Sitter det någon form av tryckvakt som startar pumpen eller hur funkar dessa?
Är inte rädd för att skruva men tar tacksamt emot tips innan jag river isär för mycket.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden