Jag hittar inget på internet som tar upp just mitt problem. Nu har jag bytt "pumphus" med ventiler från ett i plast (som var lite nött i ventilerna) till ett i alu. I mitt tycke blev det bättre drag i den. Jag har också smörjt ventilen under slangen till intaget för rengörning. Inga läckor som jag kan se.
Nu till problem som kvarstår. Den ger bara max tryck om jag startar med vario öppen och drar åt med pumpen igång. Så det är som den inte orkar ge max tryck om jag inte smyger igång den.
Jag har bra vattentryck, rent filter, ingen koppling med auto-stopp.
Detta gör att den inte funkar med rotor-jet eller avloppsspolaren.
Nu har jag ingen mer idé att testa.
Tack på förhand för tips.
Nu till problem som kvarstår. Den ger bara max tryck om jag startar med vario öppen och drar åt med pumpen igång. Så det är som den inte orkar ge max tryck om jag inte smyger igång den.
Jag har bra vattentryck, rent filter, ingen koppling med auto-stopp.
Detta gör att den inte funkar med rotor-jet eller avloppsspolaren.
Nu har jag ingen mer idé att testa.
Tack på förhand för tips.
Har inget bra svar, och vet ärligt inte riktigt hur de fungerar trots att jag hade min särplockad i molekyler i somras.
Mitt fel då var att ett soliträrbi byggt bo i slangen som varit bortkopplad under vintern, de bygger bon av lera som typ blir som cement.
Men, plockade du isär den längre upp ?? Det som snurrar under motorn var ganska torrt i min, jag öste i nytt fett där, och tyckte den fick bättre drag än tidigare.
Haft en tidigare som jag aldrig blev klok på, ibland fick man slå på/av den upp till 10 gånger innan de hoppade igång med fullt tryck, hade isär den flera gånger utan framgång.
Mitt fel då var att ett soliträrbi byggt bo i slangen som varit bortkopplad under vintern, de bygger bon av lera som typ blir som cement.
Men, plockade du isär den längre upp ?? Det som snurrar under motorn var ganska torrt i min, jag öste i nytt fett där, och tyckte den fick bättre drag än tidigare.
Haft en tidigare som jag aldrig blev klok på, ibland fick man slå på/av den upp till 10 gånger innan de hoppade igång med fullt tryck, hade isär den flera gånger utan framgång.
I högtrycksslagen? Kan kanske låna en kompis slang och prova med.Isakare skrev:
Har inget bra svar, och vet ärligt inte riktigt hur de fungerar trots att jag hade min särplockad i molekyler i somras.
Ja jag hade tiltade skivan framme i dagen. Var ganska mycket grått fett och jag hade i lite mer. På youtube är det någon som slår i motorolja istället.
Men din blev bra av mer smörja och fixad slang?
Jag har förövrigt tidigare bytt inloppsbiten då den frös sönder.
Klicka här för att svara