2 160 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Karakteristik dvärgbrytare?
Har letat som 17 men inte hittat något bra.
Vad klarar man tex. att starta på en C16?
Har en 7,5 kW kompressor som nu går på 16A diazed.
Hur kommer den att funka på tex. C16, måste man kanske byta till D16 (om omständigheterna tillåter). Eller kan man gå upp på C20?
Har 16A diazed huvudsäkring.
Vad klarar man tex. att starta på en C16?
Har en 7,5 kW kompressor som nu går på 16A diazed.
Hur kommer den att funka på tex. C16, måste man kanske byta till D16 (om omständigheterna tillåter). Eller kan man gå upp på C20?
Har 16A diazed huvudsäkring.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 991 inlägg
Den måste starta väldigt lätt/snabbt? 7.5 kW ger en driftsström på närmare 16 A per fas!
Då du har motorskydd förmodar jag så kan du gå upp till C20A eller D16A för att vara säker, förutsatt att dessa dvärgar uppfyller utlösningsvillkoret. Men teoretiskt, enligt utlösningskurvorna, är en C16A trögare än 16 A diazed vid ca 100 A eller vad nu startströmmen kan ligga på.
Då du har motorskydd förmodar jag så kan du gå upp till C20A eller D16A för att vara säker, förutsatt att dessa dvärgar uppfyller utlösningsvillkoret. Men teoretiskt, enligt utlösningskurvorna, är en C16A trögare än 16 A diazed vid ca 100 A eller vad nu startströmmen kan ligga på.
Y/D starten slår om efter ca 2-3 sek, då har den kommit upp i varv.
Då provar jag med C16 och ser hur det går
Nätet är rätt kraftigt för att vara mitt i ingenstans, förimpedansen ligger på 0,29 eller om det var 0,28 ohm. Själv bor jag lite mer "centralt" och har över 0,8 ohm.
Ska kolla lite i eldim idag.
Då provar jag med C16 och ser hur det går
Nätet är rätt kraftigt för att vara mitt i ingenstans, förimpedansen ligger på 0,29 eller om det var 0,28 ohm. Själv bor jag lite mer "centralt" och har över 0,8 ohm.
Ska kolla lite i eldim idag.
Klicka här för att svara