Hej! Kom över en Kapex 120 kap/gersåg begagnad. Nåt år gammal. Upptäckte nyss ett litet tunt lager vad som ser ut som svart sot precis vid utblåset av motorn. Allt funkar som den ska, låter bra och den blir ej för varm vad jag kan bedömma. Är detta "sot" normalt? Kan det vara partiklar som lossnar under nån slags inkörsperiod? Är det någon annan som upptäckt detta? Blev först orolig att motorn någon gång har brunnit, men känns osannolikt om den nu går bra?
Tog dumt nog ingen bild på det, får återkomma med det vid tillfälle.
Tack!