Jag skulle vilja flytta in min toalett ett par centimeter mot väggen och har skaffat en ny stos. Tänkte jag skulle höra mig för här innan jag gör något förhastat. Är det bara att kapa den gamla och trycka i den nya, nåt speciellt att tänka på?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lyfter tråden med en liknande fråga.
Jag har köpt en excenter som flyttar stolen 6 cm. Det står i beskrivningen att minsta höjd mellan golv och underkanten på WC-stolens utlopp ska vara 5 cm men på min WC-stol är det bara 2 cm. Jag måste alltså kapa ca 3 cm porslin.
Min fråga är om någon har erfarenhet av att såga i en WC-stol och vad som är bäst att såga med. Rondell med stenskiva? Bågfil?
Bör jag måla på något på den kapade ytan som ska stickas ner i excenterstosen?
Tacksam för snabba svar då toabyte är planerat till helgen
Jag har köpt en excenter som flyttar stolen 6 cm. Det står i beskrivningen att minsta höjd mellan golv och underkanten på WC-stolens utlopp ska vara 5 cm men på min WC-stol är det bara 2 cm. Jag måste alltså kapa ca 3 cm porslin.
Min fråga är om någon har erfarenhet av att såga i en WC-stol och vad som är bäst att såga med. Rondell med stenskiva? Bågfil?
Bör jag måla på något på den kapade ytan som ska stickas ner i excenterstosen?
Tacksam för snabba svar då toabyte är planerat till helgen
Ledsen, du ville ha svar den där dagen för 10 år sen
, men bara postar här då jag ändå sprang på det - om någon annan söker svaret:
https://www.jafo.eu/fileadmin/pim/files/2/5/12942-XMWC.pdf
https://www.jafo.eu/fileadmin/pim/files/2/5/12942-XMWC.pdf
Klicka här för att svara