BirgitS BirgitS skrev:
Du har en länk till en bild av armaturen i trådstarten, och det skulle nog bli väldigt fult om man gjorde hål i det fästet ;)
Missade länken men ser det inte ut att sitta någon form av vitt plastlock mot taket. Röret sticker väl bara ut en cm eller så och jag förstår inte hur något skulle synas när lampan väl är monterad. Eller missförstår jag helt?
 
Även om man kapar röret så måste trådarna komma igenom.

Protte
 
hsd
När man tittar på bilderna så ska det inte vara något problem att hänga lampan utan att kapa röret
Men kroken måste monteras så Du har något att hänga i
 
BirgitS
Alfredo Alfredo skrev:
Missade länken men ser det inte ut att sitta någon form av vitt plastlock mot taket. Röret sticker väl bara ut en cm eller så och jag förstår inte hur något skulle synas när lampan väl är monterad. Eller missförstår jag helt?
Det vita kan väl vara det vanliga takuttagets platta på det ställe där det är fotat.
TS skriver att hen inte får upp armaturen tight mot taket pga. röret.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Det vita kan väl vara det vanliga takuttagets platta på det ställe där det är fotat.
Verkar troligt!

BirgitS BirgitS skrev:
TS skriver att hen inte får upp armaturen tight mot taket pga. röret.
Och det borde betyda att det finns ett typ av "lock/tak" på "kupolens" ovansida som röret tar emot. Borrar man hål i det så att röret kan gå in i "kupolen" borde det väl fungera. Kan inte inse att det hålet skulle störa då det kommer att sitta kloss mot taket.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.