Hej! Min sons pappa har hantverkare hos sig som abetar ned diverse projekt, b l med att bygga ett nytt tak över källaringången. Tidigare ägare hade gjort ett dåligt jobb då det inte fanns någon arinningsplåt längst in mot väggen utan vattnet rann i hålrummen mellan lockpanelen, rakt ner och in i källaren. Nu skulle detta åtgärdasoch jag kan frstå att det kan vara svårt att få in en plåt bakom panelen och dessutom kapa den men tycker att kude förvänta sig något snyggare jobb av proffs. Antar att de använt cirkelsåg men vet inte. Kanske var det svärt att få dit en planka att södja sig mot vid sågandet. Är cirkelsåg det enda sättet eller kuna t ex använt en fräs? Bara nyfiken. Mot den andra väggen gjorde dom det läte lättare för sig och kanske det var bästa sättet. De satte upp en plåt som täckte hela väggen istället.Vad säger ni proffs om detta eller ickeproffs men med höga krav? Kanske det bara är jag som är alltför petig. I övrigt se det bra ut. : )

• Röd avrinningsplåt installerad ojämnt mot en vit vägg, dåligt avslut vid lockpanelen, synliga brister i hanteringen av vattenavrinning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Panelen kunde ha kapats högre upp men annars ser det ok ut tycker jag

En styrskena och sänksåg eller cirkelsåg hade kanske gjort det rakare. Lite färg behövs kanske också? Men beroende på hur synligt det sitter så kan det väl vara ok. Lite högre upp som tidigare sagt så det inte stänker vatten upp på ändträt så mycket kanske.

• Gilla
JaneGBG
  • Laddar…
Tycker de ser ok ut med tanke på förutsättningarna.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.