1 462 läst ·
4 svar
1k läst
4 svar
Kåpa över Eltako dosdimmer.
Jag skall placera en Eltako dosdimmer (trådlösa varianten) på en vägg bakom några skåp. Måtten på dimmern är exakt samma som den trådstyrda. Jag tycker emellertid att den sitter lite oskyddad för damm, samt att det vore bra om man kunde skydda kablarna lite.
Jag har tänkt i termer av att den kanske kunde rymmas i en kopplingsdosa, eller att man kan pacera en vanlig dosa upp och ned över den. Nackdelen med det sista förslaget är ju att kåpan då inte går att lyfta bort, och med det första förslaget att skruven för doslocket sitter i mitten.
Har ni några bra tips?
Jag har tänkt i termer av att den kanske kunde rymmas i en kopplingsdosa, eller att man kan pacera en vanlig dosa upp och ned över den. Nackdelen med det sista förslaget är ju att kåpan då inte går att lyfta bort, och med det första förslaget att skruven för doslocket sitter i mitten.
Har ni några bra tips?
Renoverare
· Gävleborg
· 8 220 inlägg
Om det är en utanpåliggande dosa vi snackar så finns det billiga "skitdosor" som har snäpplock istället för mittstolpe och skruv. Ensto har en som är lite bättre, tror jag och Malmbergs har en i deras märke "Praktikanten" som verkligen är helt och hållet "jävla skräp".
Sedan finns det en större kapslad plastdosa som har skruvar på sidorna istället för mittstolpe.
Ensto: http://eldirekt.se/?artnr=1438400xx&cat_id=47
//Patrik
Sedan finns det en större kapslad plastdosa som har skruvar på sidorna istället för mittstolpe.
Ensto: http://eldirekt.se/?artnr=1438400xx&cat_id=47
//Patrik
Redigerat:
Ja, det är utanpåliggande vi tala om.
En dosa med skruvar på sidorna som du nämner vore kanon. Om den sedan har dragavlastning också vore det ännu bättre.
Edit: Den du länkar till har snäpplock. Har du något exempel på en med skruv på sidorna också?
En dosa med skruvar på sidorna som du nämner vore kanon. Om den sedan har dragavlastning också vore det ännu bättre.
Edit: Den du länkar till har snäpplock. Har du något exempel på en med skruv på sidorna också?
Redigerat:
Renoverare
· Gävleborg
· 8 220 inlägg
Klicka här för att svara