1 583 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Kapa och gänga om rör till element
Hej!
Haft inne ett par radiatorer för pulverlackering. Dessa hängde rätt snett ursprungligen, se bild. Kan inte se att det hade något syfte, då luftningsskruven är på den lägre sidan i detta fall. Kan inte se annat sätt att få elementet vågrätt än att kapa det längre röret (till termostatventilen) ett par cm, och gänga om. Rören går inte att flytta i höjdled. Hur svårt är detta? Behöver bara nåt lämpligt gängverktyg förmodar jag. Finns det någon smartare lösning?
Haft inne ett par radiatorer för pulverlackering. Dessa hängde rätt snett ursprungligen, se bild. Kan inte se att det hade något syfte, då luftningsskruven är på den lägre sidan i detta fall. Kan inte se annat sätt att få elementet vågrätt än att kapa det längre röret (till termostatventilen) ett par cm, och gänga om. Rören går inte att flytta i höjdled. Hur svårt är detta? Behöver bara nåt lämpligt gängverktyg förmodar jag. Finns det någon smartare lösning?
Klicka här för att svara