Hej. Jag har en yta som är lagd med klinkers (legat i 50 år) som jag ska ta bort och lägga annat golv på men jag har tänkt behålla en liten yta klinkers runt kaminen.
Någon som vet vilket sätt som är bäst för att lyckas med detta utan att plattorna spricker?
Sträckorna som är inringat med rött är en rak fog hela vägen vilket jag inte tror blir några problem men på det blåa området kommer flera plattor behöva kapas...
Är det vinkelslip som gäller?
Jag har en del yta jag kan testa på för att hitta ett bra sätt innan jag ger mig på skarpt läge.
Någon som vet vilket sätt som är bäst för att lyckas med detta utan att plattorna spricker?
Sträckorna som är inringat med rött är en rak fog hela vägen vilket jag inte tror blir några problem men på det blåa området kommer flera plattor behöva kapas...
Jag har en del yta jag kan testa på för att hitta ett bra sätt innan jag ger mig på skarpt läge.
Kör med vinkelslip med en bräda som styrhjälp som ovanstående rekommenderade, men se till att ha en fin stenklinga på vinkelslipen så att inte klinkersen flösar..O Okunnige skrev:Hej. Jag har en yta som är lagd med klinkers (legat i 50 år) som jag ska ta bort och lägga annat golv på men jag har tänkt behålla en liten yta klinkers runt kaminen.
Typ en sådan här:
https://hillceramic.se/shop/plattsa...erpro-diamantblad-for-harda-material-vkr9206/
Klicka här för att svara