Har idag bänkskiva i granit och jag skulle behöva kapa ur den lite för att få ner en spishäll..

Hur gör jag detta utan att spräcka/flisa upp hela skivan?
Vanlig kapskiva för sten?

Diamantklinga på vinkelslip, för bättre finish på kanter kan du slipa och polera.

ClasseClas
Thor-Sten som var med förr på forumet körde med Festool sänksåg med diamantklinga. Det är nog en av få vettiga metoder som fungerar med precision på plats i hemmet. Hyr grejor om du inte har själv.
http://www.byggahus.se/forum/246701-post9.html

ClasseClas skrev:
Thor-Sten som var med förr på forumet körde med Festool sänksåg med diamantklinga. Det är nog en av få vettiga metoder som fungerar med precision på plats i hemmet. Hyr grejor om du inte har själv.
[länk]

Var ju cirkelsåg, men sänksåg verkar ju bättre... Har aldrig funderat på sänksåg innan, men det kanske finns ett behov av en sådan iaf, skall ju bygga säng gavel, lekstugor och jag vet inte allt... Vad kostar en vettig?

ClasseClas
Smotany skrev:
Var ju cirkelsåg, men sänksåg verkar ju bättre... Har aldrig funderat på sänksåg innan, men det kanske finns ett behov av en sådan iaf, skall ju bygga säng gavel, lekstugor och jag vet inte allt... Vad kostar en vettig?
Vad Thor-Sten refererade till var just en Festool sänksåg även om han skrev cirkelsåg i inlägget.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.