Hej! Har börjat ta bort golvspånet inför renovering av huset, har tänkt kapa det gamla jämt med väggen men ser när jag kommit en bit att väggen saknar regel under sig, hur kan jag fortsätta och är det risk att väggen sätter sig om jag fortsätter?

Tack på förhand
 
Står väggen längs med eller tvärs bjälklaget? Står den längs med mellan reglarna skulle jag säga att det är risk att den satt sig redan nu. Står den tvärs reglarna är det ingen fara för väggen, men du lär behöva kortla för att ha något att fästa de nya golvspånen i...
 
Den står längsmed golvreglarna..

Ja det var ju typiskt, lite för ivrig med sågen uppenbarligen. Så bara försöka pillra in kortling och skruva längsmed golvregeln så gamla spånet får stöd?

Tack för svar
 
Problemet hade ju varit där när man än väljer att såga...

Yes, så hade jag gjort iaf... Men du kommer ju också behöva kortla (mellan kortlingarna) för de nya spånet..?
 
Så är det ju.. bara försöka räta upp det här nu, har satt sig litegrann.
Ja precis kommer behövas för nya golvet då jag ska köra med spårade skivor
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.