Jag står i valet och kvalet mellan Milwaukees MS216SB och Hitachis C8FSHE. Milwaukeen verkar ny på marknaden och jag hittar inga omdömen om den. Jag har en Milwaukee skruvdragare på jobbet som är riktigt bra så jag tror de gör bra maskiner. Prismässigt ligger hitachin bättre på ffx. Det skiljer ungefär en tusenlapp även om jag väljer till ett DeWalt-bord.

Milwaukeen har fördelen av att vara kompakt och att inte glidstängerna bygger bakåt. Det nedföljande bordet ser även det väldigt smidigt ut.

Vad tror ni eller vad hade ni valt? Har någon sett Milwaukeen och kan ge nån input? Jag ska ha den till att kapa råspånt till tak, gira lister, kapa material till en sängram. Lite smått och gott mao.

Har själv kollat lite på båda varianterna när jag skulle köpa nu i somras, men efter att ha provat brorsans hitachi så fastnade jag för den. Båda är nog väldigt bra maskiner, att hitachin bygger bakåt stör iaf inte mig eftersom man sällan vistas bakom den när man är utomhus och jobbar.

Vet inte hur det ser ut i milkwaukeen, men hitachin går att justera in så att man vet säkert att den ex sågar rakt när den är ställd på ex 0 grader. Geringen går också att justera så att den stämmer exakt. Men det kanske går att göra på alla lite dyrare maskiner.
Det jag gillar med hitachins sågbord (niko) är själva snabbfästena så att det går snabbt att montera/demontera eller flytta på själva sågen. Och så känns det också stabilt. Tror däremot inte att det går att justera benen om man står på lite ojämn mark, har inte kollat desto mer på det.

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.