4 907 läst ·
20 svar
5k läst
20 svar
Kap&Gersåg Experthjälp tack!
Metabon säger jag också. Tycker faktiskt att PCM8 känns lite rapplig och vill man inte gå upp till GCM8S så tror jag faktiskt att just Metabo 216 är det mest vettiga på marknaden
Jag har en större Biltema som är perfekt för bygge och tar större dimensioner men för dålig precision till lister mm och för osmidig att ta med sig eller ta in. Funderar därför just på att komplettera med en Metabo
Jag har en större Biltema som är perfekt för bygge och tar större dimensioner men för dålig precision till lister mm och för osmidig att ta med sig eller ta in. Funderar därför just på att komplettera med en Metabo
Mitt problem när jag ska köpa verktyg, eller ngt annat, är att jag normalt sett alltid vill ha det största :wow:
Nu gick jag dock och köpte en GCM8S, kollade även på en 10:a i samma serie.
Så här i efterhand kan jag bara säga att jag är grymt nöjd med min 8:a. Enkel att plocka fram när jag behöver den, och kan säga att det varit många gånger. Hade varit betydligt krångligare med en 10:a. Vad kapacitet så kan jag säga att det är ytterst sällan som jag någon gång kommer att beöva en 10:a och de gånger jag gör det så går det att lösa på annat sätt. En mycket nöjd ägare av en 8:a. Har även tillhörande stålstativ som funkar riktigt bra.
Mvh
/PCLarsson
Nu gick jag dock och köpte en GCM8S, kollade även på en 10:a i samma serie.
Så här i efterhand kan jag bara säga att jag är grymt nöjd med min 8:a. Enkel att plocka fram när jag behöver den, och kan säga att det varit många gånger. Hade varit betydligt krångligare med en 10:a. Vad kapacitet så kan jag säga att det är ytterst sällan som jag någon gång kommer att beöva en 10:a och de gånger jag gör det så går det att lösa på annat sätt. En mycket nöjd ägare av en 8:a. Har även tillhörande stålstativ som funkar riktigt bra.
Mvh
/PCLarsson
Jag betalade under 2700:- för KGS254. Inte så värst mycket dyrare än KGS216 och i princip samma prisklass som en grön Bosch.kinglolle skrev:Hmmm men vad #(=#¤/(=. Det har varit den springande punkten för mig och har därför inte riktigt vågat köpa just den. För att sen gå upp till kgs 254 så talar vi om en annan prisklass. Tyckte det var så långt ifrån spec att jag inte trodde den skulle ha samma fenomen som Bosch:en
Tack för infon
/Lorant
Jag hade hemma en PCM 8 och såg det va omöjligt att få lasern att funka vettigt samt att den drevs av batteri. näe jag lamnade tillbaka och tog en gcm8 för 7kr mer och jag ångrar mig inte.
Hel nöjd!!
tyvär nu så måste ju den kommande bordscirkelsågen matcha i färg med.. får ja buta i det sura äpplet och hosta upp lite extra, men bättre det än att ångra sig att man snålade
Hel nöjd!!
tyvär nu så måste ju den kommande bordscirkelsågen matcha i färg med.. får ja buta i det sura äpplet och hosta upp lite extra, men bättre det än att ångra sig att man snålade
Blir nog en bosch med tillhörande sågbord för 3500 :- på Hornbach. Metaboons bord var så jäkla dyrt. Sen om jag fattade det rätt så kan man gera åt båda hållen på boschen men inte metaboon. Såg inte så ut på gradskalan i alla fall..
Klicka här för att svara