T
Vad är det för skillnad om ändå toaletten skall renoveras inom några år. Glöm bort och dra på lite snygg färg!
 
  • Gilla
hempularen och 1 till
  • Laddar…
S
Om det är torrt nu så är det säkert ingen fara, men är det fortfarande fuktig så kanske något rör inne i väggen spruckit eller om det finns en dold skarv som bråkar? Det kan vara väldigt att kolla
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
T Turbo_Tail skrev:
Vad är det för skillnad om ändå toaletten skall renoveras inom några år. Glöm bort och dra på lite snygg färg!
Fast jag måste nog dra bort tapeten oavsett, råkade ha sönder den + att den spruckit på ett ställe vid taket. Så får ta ner den och sätta upp någon annan. Listerna ska också bort för de är fula.

Skillnaden är väl om det är en pågående vattenskada så att mer i huset skadas.

Om vi river upp och det visar på vattenskada, vad händer då? Försäkringsbolaget lär ju inte betala för ett så gammalt rum och säljarna kan man ju inte heller gå på.
 
S Screew skrev:
Om det är torrt nu så är det säkert ingen fara, men är det fortfarande fuktig så kanske något rör inne i väggen spruckit eller om det finns en dold skarv som bråkar? Det kan vara väldigt att kolla
Hur kollar man det?
 
Är inte ute efter att få ett nytt badrum på någon annans bekostnad, vi har räknat med att bygga ett nytt badrum och är helt ok med att det kommer kosta nånstans runt 300k, men vi hade inte tänkt göra det nu. Och vi är såklart rädda att ev vattenskada ska skada huset så att allt bara blir skit och vi står där med jättemånga miljoner i lån och ett obeboeligt hus.

Dolt fel antar jag att det inte är på ett sätt? Visst för att undersöka vidare måste jag ju öppna väggen och det är ju kanske inte uppskattat om man sågar upp väggen på visning. Men tveksamt till att det skulle räknas som dolt?
 
L Lohose skrev:
Dolt fel antar jag att det inte är på ett sätt?
Nej inte alls ett dolt fel anser jag. Det finns mycket tydliga indikationer på att något "vattenskaderelaterat" har hänt så inget är dolt här.
 
  • Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Nej inte alls ett dolt fel anser jag. Det finns mycket tydliga indikationer på att något "vattenskaderelaterat" har hänt så inget är dolt här.
Men hur gör man nu då? Ska man ens prata med säljarna? Eller försäkringsbolaget? Säljarna har intygat att ingen vattenskada skett under tiden de bott där, sen huset var nytt.
 
L Lohose skrev:
Men hur gör man nu då? Ska man ens prata med säljarna? Eller försäkringsbolaget? Säljarna har intygat att ingen vattenskada skett under tiden de bott där, sen huset var nytt.
Tycker du har fått bra tips redan. Bort med listerna, riv loss nederdelen av tapeten, kolla hur det ser ut under. Är det torrt - på med lite ny färg - klart.
Är det gamla papperstapeter så behövs inte mer än några dl vatten för att få så fula ränder - och det kan ju hänt för många år sedan. Tror inte att det är nåt du behöver bekymra dig om.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
D Dublin skrev:
Tycker du har fått bra tips redan. Bort med listerna, riv loss nederdelen av tapeten, kolla hur det ser ut under. Är det torrt - på med lite ny färg - klart.
Är det gamla papperstapeter så behövs inte mer än några dl vatten för att få så fula ränder - och det kan ju hänt för många år sedan. Tror inte att det är nåt du behöver bekymra dig om.
Ska testa, men jag har redan målat upp katastrof att det ska vara helt blött när vi öppnar och nu får vi riva huset och gå i personlig konkurs :crysmile:
 
  • Gilla
Dublin
  • Laddar…
Är
L Lohose skrev:
Ska testa, men jag har redan målat upp katastrof att det ska vara helt blött när vi öppnar och nu får vi riva huset och gå i personlig konkurs :crysmile:
Nu har jag läst tråden och du och din partner borde lugna sig lite.
Är det en pågående vattenskada pga läckage så borde det nu jämfört med du skrev första inlägget vara mycket värre.
Är nått blött så känner du det, är det tort är det tort.
Det har förmodligen blivigt blött där en gång i tiden Men nu är det tort.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Fairlane
L Lohose skrev:
Ska testa, men jag har redan målat upp katastrof att det ska vara helt blött när vi öppnar och nu får vi riva huset och gå i personlig konkurs :crysmile:
Helt rätt inställning för du kommer garanterat bli glatt överraskad. ;)

Du kan ju fuktmäta så får du ett hum.
Köket på andra sidan väggen, vad är det som står där? Kyl/frys? Vatten/avlopp? Inget med vatten?
 
Fairlane Fairlane skrev:
Helt rätt inställning för du kommer garanterat bli glatt överraskad. ;)

Du kan ju fuktmäta så får du ett hum.
Köket på andra sidan väggen, vad är det som står där? Kyl/frys? Vatten/avlopp? Inget med vatten?
Haha kanske :rofl:

Det är diskbänk med diskho + diskmaskin på golvet + spis på den sidan. Men har införskaffat allt jag behöver nu på lunchen så i eftermiddag ska det öppnas! Skräckblandad förtjusning just nu.
 
T TheGame skrev:
Är


Nu har jag läst tråden och du och din partner borde lugna sig lite.
Är det en pågående vattenskada pga läckage så borde det nu jämfört med du skrev första inlägget vara mycket värre.
Är nått blött så känner du det, är det tort är det tort.
Det har förmodligen blivigt blött där en gång i tiden Men nu är det tort.
Vi är bara nojiga förstagångsköpare, förhoppningsvis överdriver vi våra farhågor rejält.
 
  • Gilla
Dublin och 1 till
  • Laddar…
Det är inte alltid nån annan som ska betala, ert hus ert problem är en bra inställning.
 
Stefan N Stefan N skrev:
Det är inte alltid nån annan som ska betala, ert hus ert problem är en bra inställning.
Beror väl på, har säljaren skrivit under att det inte skett någon vattenskada i huset så borde det väl vara värt något. Det står också i beskrivningen att det ska vara våtrumstapet men det är det inte efter närmare koll (dragit loss en bit, vilket man inte kan göra innan man köpt huset, tror ingen säljare går med på att ev köpare får dra loss tapet) Säljarna är gamla så vi kommer inte bråka med dem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.