Fast jag måste nog dra bort tapeten oavsett, råkade ha sönder den + att den spruckit på ett ställe vid taket. Så får ta ner den och sätta upp någon annan. Listerna ska också bort för de är fula.T Turbo_Tail skrev:
Skillnaden är väl om det är en pågående vattenskada så att mer i huset skadas.
Om vi river upp och det visar på vattenskada, vad händer då? Försäkringsbolaget lär ju inte betala för ett så gammalt rum och säljarna kan man ju inte heller gå på.
Är inte ute efter att få ett nytt badrum på någon annans bekostnad, vi har räknat med att bygga ett nytt badrum och är helt ok med att det kommer kosta nånstans runt 300k, men vi hade inte tänkt göra det nu. Och vi är såklart rädda att ev vattenskada ska skada huset så att allt bara blir skit och vi står där med jättemånga miljoner i lån och ett obeboeligt hus.
Dolt fel antar jag att det inte är på ett sätt? Visst för att undersöka vidare måste jag ju öppna väggen och det är ju kanske inte uppskattat om man sågar upp väggen på visning. Men tveksamt till att det skulle räknas som dolt?
Dolt fel antar jag att det inte är på ett sätt? Visst för att undersöka vidare måste jag ju öppna väggen och det är ju kanske inte uppskattat om man sågar upp väggen på visning. Men tveksamt till att det skulle räknas som dolt?
Men hur gör man nu då? Ska man ens prata med säljarna? Eller försäkringsbolaget? Säljarna har intygat att ingen vattenskada skett under tiden de bott där, sen huset var nytt.Alfredo skrev:
Tycker du har fått bra tips redan. Bort med listerna, riv loss nederdelen av tapeten, kolla hur det ser ut under. Är det torrt - på med lite ny färg - klart.L Lohose skrev:
Är det gamla papperstapeter så behövs inte mer än några dl vatten för att få så fula ränder - och det kan ju hänt för många år sedan. Tror inte att det är nåt du behöver bekymra dig om.
Ska testa, men jag har redan målat upp katastrof att det ska vara helt blött när vi öppnar och nu får vi riva huset och gå i personlig konkursD Dublin skrev:Tycker du har fått bra tips redan. Bort med listerna, riv loss nederdelen av tapeten, kolla hur det ser ut under. Är det torrt - på med lite ny färg - klart.
Är det gamla papperstapeter så behövs inte mer än några dl vatten för att få så fula ränder - och det kan ju hänt för många år sedan. Tror inte att det är nåt du behöver bekymra dig om.
Är
Är det en pågående vattenskada pga läckage så borde det nu jämfört med du skrev första inlägget vara mycket värre.
Är nått blött så känner du det, är det tort är det tort.
Det har förmodligen blivigt blött där en gång i tiden Men nu är det tort.
Nu har jag läst tråden och du och din partner borde lugna sig lite.L Lohose skrev:
Är det en pågående vattenskada pga läckage så borde det nu jämfört med du skrev första inlägget vara mycket värre.
Är nått blött så känner du det, är det tort är det tort.
Det har förmodligen blivigt blött där en gång i tiden Men nu är det tort.
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 873 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 873 inlägg
Helt rätt inställning för du kommer garanterat bli glatt överraskad.L Lohose skrev:
Du kan ju fuktmäta så får du ett hum.
Köket på andra sidan väggen, vad är det som står där? Kyl/frys? Vatten/avlopp? Inget med vatten?
Haha kanskeFairlane skrev:
Det är diskbänk med diskho + diskmaskin på golvet + spis på den sidan. Men har införskaffat allt jag behöver nu på lunchen så i eftermiddag ska det öppnas! Skräckblandad förtjusning just nu.
Vi är bara nojiga förstagångsköpare, förhoppningsvis överdriver vi våra farhågor rejält.T TheGame skrev:Är
Nu har jag läst tråden och du och din partner borde lugna sig lite.
Är det en pågående vattenskada pga läckage så borde det nu jämfört med du skrev första inlägget vara mycket värre.
Är nått blött så känner du det, är det tort är det tort.
Det har förmodligen blivigt blött där en gång i tiden Men nu är det tort.
Beror väl på, har säljaren skrivit under att det inte skett någon vattenskada i huset så borde det väl vara värt något. Det står också i beskrivningen att det ska vara våtrumstapet men det är det inte efter närmare koll (dragit loss en bit, vilket man inte kan göra innan man köpt huset, tror ingen säljare går med på att ev köpare får dra loss tapet) Säljarna är gamla så vi kommer inte bråka med dem.Stefan N skrev: