4 942 läst ·
3 svar
5k läst
3 svar
Känner någon igen detta kakel?
Hej,
Jag såg dessa kakelplattor på Silvan och jag tror att jag har sett dem på K-Rauta också, men jag har ingen aning om vad de heter. Är det någon här som har en aning om vad dessa heter? De är Italienska, det är det enda jag vet.. Jag har sökt på Marazzi och D´Imola, men inte hittat dessa. De liknar Yo-Yo till formen, men har mer glaserad yta.

Jag såg dessa kakelplattor på Silvan och jag tror att jag har sett dem på K-Rauta också, men jag har ingen aning om vad de heter. Är det någon här som har en aning om vad dessa heter? De är Italienska, det är det enda jag vet.. Jag har sökt på Marazzi och D´Imola, men inte hittat dessa. De liknar Yo-Yo till formen, men har mer glaserad yta.

Problemet med kakel och klinker verkar vara att både leverantörer och distrubutörer verkar sälja samma vara under flera olika namn. Ibland kan döper inköparna för byggvaruhusen kaklet de säljer till ett namn som varken går att spåra på kartongerna eller ens av tillverkaren.
Det bästa i ditt fall borde väl vara att prata med personalen på Silvan om du nu sett kaklet där, borde ju finnas någon i personalen som vet vad det heter och om det går att få hem.
Det mesta av kaklet på Silvan distrubuerasas av ett danskt företag som heter CC Vejle som liksom Silvan ägs av Danske Traelast, ett sista försök kan ju vara att försöka ta kontakt med dem.
/Mario
Det bästa i ditt fall borde väl vara att prata med personalen på Silvan om du nu sett kaklet där, borde ju finnas någon i personalen som vet vad det heter och om det går att få hem.
Det mesta av kaklet på Silvan distrubuerasas av ett danskt företag som heter CC Vejle som liksom Silvan ägs av Danske Traelast, ett sista försök kan ju vara att försöka ta kontakt med dem.
/Mario
Jo jag misstänkte att det hette olika namn, men jag kommer ingen vart... Jag har inte dessa butiker runt knuten direkt och de har hittills inte varit hjälpsamma per telefon.
Men jag forskar vidare med det danska företaget
. Det tipset tackar jag för.
Later
Henrik
Men jag forskar vidare med det danska företaget
Later
Henrik
Klicka här för att svara