6 174 läst ·
3 svar
6k läst
3 svar
Kanalplast. 30mm, 50mm hur stor är skillnaden?
Kikat en del på kanalplast från olika tillverkare till mitt uterum som ska vara uppvärmt och användas året runt.
Halle 32mm.
Santex 50mm.
Ska kolla priset på dessa men jag antar det mesta värmeläckaget blir i skarvar vilket alla tillverkare har problem med.
Vill ju stänga ute värme på sommaren och hålla värme inne på vintern.
Några erfarenheter kring detta?
Halle 32mm.
Santex 50mm.
Ska kolla priset på dessa men jag antar det mesta värmeläckaget blir i skarvar vilket alla tillverkare har problem med.
Vill ju stänga ute värme på sommaren och hålla värme inne på vintern.
Några erfarenheter kring detta?
En annan ide.
Någon som monterat dubbel kanalplast för att öka på isolervärdet?
Låt säga jag sätter 32mm utvändigt ovan takstolar.
Sedan köper jag 16mm och sätter mellan takstolarna. Får då ett utrymme med luft mellan dessa två lager kanalplast som också har en isolerande funktion.
Ser ni något problem med detta?
Kan tänka mig att det blir väldigt varmt i detta utrymme mellan kanalplasterna men det ska väl de hålla för?
Sedan köper jag 16mm och sätter mellan takstolarna. Får då ett utrymme med luft mellan dessa två lager kanalplast som också har en isolerande funktion.
Kan tänka mig att det blir väldigt varmt i detta utrymme mellan kanalplasterna men det ska väl de hålla för?
Redigerat:
Hej,
Hur blev det? Utforskade du alternativet med två skivor på vararandra? Vi har idag ett tak på 16 mm och funderar på att ”tilläggsisolera” med en skiva till under (tätt ihop).
Mvh, Daniel
Hur blev det? Utforskade du alternativet med två skivor på vararandra? Vi har idag ett tak på 16 mm och funderar på att ”tilläggsisolera” med en skiva till under (tätt ihop).
Mvh, Daniel
Suhagg skrev:
En annan ide.
Klicka här för att svara