10 424 läst ·
75 svar
10k läst
75 svar
Kan vi ha fönsterluckor som i Italien?
Du kanske tycker det är utmärkt men det är, helt rätt, emot reglerna på byggahus. Varför ställa en fråga på ett forum för människor om man bara får ai-bullshit till svar.J Jehu skrev:
U
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
· 2 806 inlägg
Utsliten och utdömd
Byggnadsvårdare
- 2 806 inlägg
A-ok. Jag brukar bara använda ain för att få formuleringshjälp.U Utsliten och utdömd skrev:
Och spara tid.
Vad som står ovan är knappast bullshit.
Att några fjällstugor får luckorna stängda antyder att fönsterluckor inte är en vanlig lösning på husvärme.
Medlem
· Västra Götaland
· 3 566 inlägg
Du måste informera att du inte skrivit det själv, hade du varit på jobbet/universitet och lämnat in det där som eget arbete hade du fått sparken.
Detta var inte min disputation.I InsidersUnited skrev:
Och korrekt information.
Att svenskar skulle kunna värma sina hus med luckor vore däremot desinformation.
Haha! Vilken dålig reklam för sin produkt! Var ju inte ett enda hus som såg vettigt ut!G gbgustaf skrev:
Vad har du för källor till att informationen är korrekt?J Jehu skrev:
Ingen, oavsett etnicitet, kan värma sitt hus med fönsterluckor, utom om de eldar upp dem som jag har påpekat.J Jehu skrev:
Intressant diskussion. I USA tycks man ha inåtgående ytterdörrar, i varje fall i gangsterfilmer där busarna slår in dörren.Johan Gunverth skrev:
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 228 inlägg
Medlem
· Blekinge
· 12 277 inlägg
Inte nödvändigtvis. Stenhus i varma länder har en kvardröjande kyla i väggarna. Man vill inte släppa in het luft utifrån utan stänger både fönster och luckorna om de finns.Johan Gunverth skrev: