Hej

Jag har en kedddy hemma som jag har försökt lära mig de senaste veckorna, jag har precis köpt huset och har ingen erfarenhet tidigare om eldning. Hursomhelst så tyckte jag att jag fått till det ganska bra, det har brunnit fint, värmt upp bra osv osv...Men nu senaste dagarna så brinner det inte längre, veden ligger bara och pyr/glöder. Öppnar jag luckan så tar det dock fart. Så det jag funderar på är om tilluftsspjällen kan ha blivit igensatta och isåfall hur man gör för att "rengöra" dom?
 
J
Du får ta en sväng med att rensa från sot och aska i hela spisen , dåligt drag
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.