Hejsan

Jag vet att de finns en uppsjö av detta på alla forum. Men har kört fast och behöver er hjälp. Hur ska vi göra för att få bästa förbrukninh/värme.
Lägger in bilder på radiatorerna och shunt

Nu är de -10 ute och har 17grader i köket där luftpumen inte kommer åt. Även lika på toaletterna.
Jag shuntar ut 35grader och har elementen på 6:an, spelar ingenroll och dom är på Max för se blir inget varmare.

Tycker vi har väldigt hög förbrukning trots att de är kallt i huset. Hur fixar man till detta på bästa sett?

ImageUploadedByByggahus.se1386510978.304515.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
ImageUploadedByByggahus.se1386510988.503948.jpg
Skapa konto

Förbrukning nu vid -10, enplansvilla på120kvm. 2barn 2vuxna.
ImageUploadedByByggahus.se1386511066.799923.jpg
Skapa konto

Skall du få det varmare får du höja framledningstempen, 35gr vid 10- är lågt. Bör ligga runt 45gr är min åsikt men då snurrar elmätarn friskt. Vattenburen el är dyrt, termostaterna står på siffra fem det motsvarar väl en inne temp ca 23gr för att de skall kunna stänga.

mvh

De är rent svindyrt :) höjer jag till 45 så lär den ligga på 150-170kwh på dag vilket motsvarar en elräkning på 5-6000 :/

Tror även de är nått galet med min nya luftvärmepump. Kommer nån på måndag och ska titta på den. Jag har den nu på 27 grader och vardagsrummet som är 3-4 m framför är de typ 20 grader i. Så nått fel måste de vara på den. De är inte slut gas för de är kollat. Kanske blir bättre om de är nått fel på den!

Är ingen luft luft expert men vid 10- är cop talet ganska lågt, kan ju vara något fel på den som du skriver.

mvh

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.