2 574 läst ·
20 svar
3k läst
20 svar
Kan någon kika om detta fiberavtal ser vettigt ut?
Backar vi några veckor, när dom började uppmana oss att betala. Så bad jag om svar vilket slutbelopp jag skulle sätta in för kunna ta lån till detta. 20 för primära 6 för sekundära.
"så ta lån på 26tusen"
Sagt och gjort. Sen kom ett annat mail där dom yrde om medlemskapsavgifter.
Då frågade jag om jag skulle betala in dubbla medlemskap, om jag kunde avsluta andra då det inte var aktiverat fiber.
Fick plötsligt svar att "nej du ska betala 20+20 för sekundärt innebär dubbla fiber till samma hus vilket du inte får ta till andra huset"
Så 14tusen mer än vad jag blivit sagt flera gånger tidigare under processen.
Det var sista lånet jag fick ta så kan inte kontakta banken för mer.
//oj jag läste din fråga fel... det är möjligt att det skulle bli billigare med både skatt och elavtal och det mesta faktiskt.. får fråga revisorn om det sen.
"så ta lån på 26tusen"
Sagt och gjort. Sen kom ett annat mail där dom yrde om medlemskapsavgifter.
Då frågade jag om jag skulle betala in dubbla medlemskap, om jag kunde avsluta andra då det inte var aktiverat fiber.
Fick plötsligt svar att "nej du ska betala 20+20 för sekundärt innebär dubbla fiber till samma hus vilket du inte får ta till andra huset"
Så 14tusen mer än vad jag blivit sagt flera gånger tidigare under processen.
Det var sista lånet jag fick ta så kan inte kontakta banken för mer.
//oj jag läste din fråga fel... det är möjligt att det skulle bli billigare med både skatt och elavtal och det mesta faktiskt.. får fråga revisorn om det sen.
Redigerat:
Dessutom löser det ju problemet med fibern. Du behöver bara betala en installation och ett abonnemang, även om du använder det i båda husen samtidigt. Beställ i så fall fiber till det ena huset, och i framtiden när det bara är en fastighet så kan du dra så många kablar du vill mellan husen.Yrrol skrev:
Aha, då kan det kanske bli stopp att slå ihop dom, fanns säkert en anledning att ha dom separat sedan tidigare. För bankens skull tippar jag att det inte spelar roll om det blir en fastighet, det kallas säkerhetsbyte.
Det är nog rätt svårt att hitta någon annan ekonomisk modell än att varje ansluten fastighet ska ha samma avgift tyvärr.
Men det är väldigt tråkigt att du blivit vilseledd men jag vet att det varit rörigt med bidragen. Formerna för Föräldragårdens fiberanslutning ändrades hastigt och lustigt tex.
Men det är väldigt tråkigt att du blivit vilseledd men jag vet att det varit rörigt med bidragen. Formerna för Föräldragårdens fiberanslutning ändrades hastigt och lustigt tex.
Redigerat:
Klicka här för att svara