2 639 läst ·
29 svar
3k läst
29 svar
Kan någon förklara golvvärmesystem LKcq 8 för en fullständig novis
Vill helst inte ha det varmt på kvällen, brukar tycka att det blir för varmt eftersom allt man har på värmer. Tv spis osv...useless skrev:
Kan man välja en annan tid än kl 6 för när temperaturen höjs, eller är man låst till den tiden om man väljer en färdig profil?
Tror mer på alternativ tre av de färdiga antar jag, men skulle vilja att det blev varmare redan vid fem
Tror mer på alternativ tre av de färdiga antar jag, men skulle vilja att det blev varmare redan vid fem
Att det blir för varmt när spis, Tv, etc värmer är svårt att åtgärda med golvvärmesystemet. När det blir för varmt i rummet så stryps värmen till det rummet.
För att förskjuta dom fasta profilerna så kan man förskjuta klockan i styrenheten.
För att förskjuta dom fasta profilerna så kan man förskjuta klockan i styrenheten.
Ok, så ställdonen behöver jag/bör jag inte pilla med? De ska väl vara rätt inställda från början? Dum fråga på det ämnet, på den första är "hatten" nertryckt, men uppe på de andra, varför?useless skrev:
Hur vet jag om ett rum har en eller flera slingor?
Jag har dålig koll på exakt hur det fungerar, men jag antar att 'hattarna' indikerar om ställdonet är öppet eller inte. Dvs om rumstermostaten tycker att det är tillräckligt varmt i rummet eller inte.
Vart slingorna går borde framgå av ritning eller annan dokumentation.
Vart slingorna går borde framgå av ritning eller annan dokumentation.
Så ställdonen sköts automatiskt av "systemet"?useless skrev:
Ok, det är rimligt att den kanske har fuktproblem antar jag eftersom det är där vi duschar.Läste någonstans i luntan med papper jag skrivit ut att man kunde få problem i fuktig miljö. Ska läsa och se om jag hittar det...useless skrev:
Klicka här för att svara