Hej alla,
Det visade sig att Firman har gjort felmätning så jag får en hel rad mindre paneler och som kompensation föreslog de att ta bort elcertifikat mätaren och dra bort 5000 på priset. De påstår att det är helt onödigt att ha en sådan i dag + att det är en återbetalningstid på 40 år just nu, och troligtvis (99,9%) så kommer den typen av registrering försvinna helt närmaste året.

Är det klokt att göra så?

Läser man här så verkar det som att det är helt onödigt med extra mätare men vill dubbelkolla med er
https://www.solcellskollen.se/blogg...prungsgarantier-for-solceller-en-introduktion
 
Elcertifikaten är i princip värdelösa i dag. Så den behöver du inte.
 
  • Gilla
kest
  • Laddar…
För att vara lite tydligare. Elcertifikat ger nu ca 2öre/kWh. De närmaste åren är prognosen 1öre/kWh. Jag har för mig att man bara får dem de första 15åren.
 
Stämmer, dessutom kommer en avgift 2021 eller så. Med andra ord helt meningslöst med elcertifikat som du sa.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.