Köpte en begagnad bäddsoffa för att jag ska få sommargäster. Originalmadrassen av skum är endast 6 cm och troligen får man inte in en mycket tjockare madrass utan att slita på mekanismen i insatsten. Tyvärr känner man igenom de ribbor som finns under liggduken, när man bäddat med madrass. Gissningsvis så har duken givit med sig med tiden och blivit lite slapp, och då mer på mitten av duken. Det finns en stålpinne längs kanterna av tyget och som fjädringen fäster vid. Jag ser inte hur jag skulle spänna duken mer och om det faktiskt hjälper. Skulle vilja ta bort ribborna men då kanske sängen blir instabil. Eller om det fanns nån böjlig men stadig skiva att lägga mellan duk och ribbor? Eller annat stöd som gör att det inte blir gropar mellan ribborna när man ska sova. Har inte plats att förvara stor extra-madrass heller. Önskar tips på enkel och billig lösning. Har redan pröjsat lite för mycket för soffa och frakt för att jag inte insåg problemet innan. 😊
Hej! Ja, jag har tänkt på det. Har inte hittat nån i lagom storlek. De på Biltema osv verkar lite för höga för att det ska vara rimligt i soffa, men yttermåtten på de stämmer (ca 140x190). Så om jag hittar en sån av något lägre variant och inte så dyr så skulle det ju vara bra 😊. Har sökt efter uppblåsbart liggunderlag i dubbelstorlek också men inte hittat rätt, då de flesta har inbyggd kudde (det vill jag inte ha). Och så vill jag ju att den ska ha inbyggd pump 😁
Provligg även efter. Luftmadrasser med plastundersida, som inte är klädda med tyg, brukar kunna knarra mycket mot underlaget när man rör sig. Jag brukar lösa det med ett kraftigt tyg under luftmadrassen.H hapazard skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Täta mellan skivmaterial och golv?
Byggmaterial & Byggteknik -
Snyggt möte mellan vinklade garderober?
Inredning -
Hur slippa sprickor mellan nybyggdvägg och gammal vägg
Färg, Måla & Tapetsera -
Hur slippa se "kantan" mellan träet och kvarvarande färg vid ommålning av fasad
Fasad -
Slippa imma mellan fönster