Hej!
Vi ska bryta upp golvet på större delen av ovanplan för att isolera om och lägga ny golvspån. Det har tidigare varit mycket möss i huset och isoleringen ser ut där efter... Vi märker när det blåser att det blir väldigt kallt på golvet på ovanplan, speciellt på den sida som det blåser ifrån.
Huset är ett klassiskt 70-talshus med stenväggar på bottenplan och en ovanvåning i trä-konstruktion.
Jag funderar på, när jag ändå är här, om jag ska sätta upp en vindstopp i masonite enligt den svarta skivan på bilden. Jag måste ändå sätta kortlingar här i skarven mellan de gamla golvspånen under kattvindsväggarna och de nya golvspånskivorna, så det är en liten sak att fästa en träskiva här för att förhindra att det blåser in under golvet.
Är det någon som tror att det skulle kunna bli något problem att göra såhär?
Jag antar att man inte gör så här från början för att det skulle kunna leda till att isoleringen kasar ner i väggarna, men det problemet har jag i så fall redan tack varje mössen... (Vi ska inte byta isolering inne i kattvindarna, inte nu i all fall... Och uppe på vinden är det inga problem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder