2 901 läst ·
23 svar
3k läst
23 svar
Kan man putsa betongplattan?
Tycker vi nu börjar förenkla saker, skall slarver bort som inte kommer tillbaka så får man nog näta eller köra något fiberarmerat. Känns som mycket jobb för det lilla extra det tillför. Men jag tycker absolut man skall lösa det om man vill ha annat utseende.
N
neo11
Husägare
· Stockholm/Bromma
· 2 463 inlägg
neo11
Husägare
- Stockholm/Bromma
- 2 463 inlägg
Varför näta? nät är en putsbärare som inte behövs här. sockeln är putsbärare.
Varför dra på plast istället för bara ren puts? fiberarmerat är inte ren puts.
Och inte lika hållbart i längden.
Nät är också för svagt om det blir rörelse i betongstomme, går sönder ändå.
Varför dra på plast istället för bara ren puts? fiberarmerat är inte ren puts.
Och inte lika hållbart i längden.
Nät är också för svagt om det blir rörelse i betongstomme, går sönder ändå.
Ok men hur löser jag skarvarna då? Hur löser jag puts på befintlig betongsockel?N neo11 skrev:
Klicka här för att svara


