Jag har köpt en Nedis WiFi strömbrytare.
Den förra strömbrytaren gick två källor med en knapp.
Den hade också 2 utgångar.
Nedis strömbrytaren har 3 ingångar.
L1 hit ska ska fasen brun
N neutral blå ska dit.
Och L för ledare.
kan jag koppla 2 ledare i L eller behöver jag köpa en ny strömbrytare med fler utgångar ledare?
Den förra strömbrytaren gick två källor med en knapp.
Den hade också 2 utgångar.
Nedis strömbrytaren har 3 ingångar.
L1 hit ska ska fasen brun
N neutral blå ska dit.
Och L för ledare.
kan jag koppla 2 ledare i L eller behöver jag köpa en ny strömbrytare med fler utgångar ledare?
Om brytaren ser ut som på bilden så hade jag anslutit brytaren till en kort stump som i sin tur jag hade anslutit i en wago 221-413 (https://www.jula.se/catalog/el-och-...plingslister-klammor/kopplingsklammor-001480/) där jag även hade anslutit de andra två fasledarna.Jonas ernström skrev:
Jag har köpt en Nedis WiFi strömbrytare.
Den förra strömbrytaren gick två källor med en knapp.
Den hade också 2 utgångar.
Nedis strömbrytaren har 3 ingångar.
L1 hit ska ska fasen brun
N neutral blå ska dit.
Och L för ledare.
kan jag koppla 2 ledare i L eller behöver jag köpa en ny strömbrytare med fler utgångar ledare?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag tror snarare att obruten fas skall till L och tändtråden till L1.
Plintarna i dessa brytare brukar vara så små att det knappast är aktuellt att lägga mer än en tråd i dem, det får som sagt lösas med en liten trådstump till en Wago eller likvärdigt.
Om frågan specifikt gällde att koppla fler laster till brytarens utgång så gäller det även att se till så de inte tillsammans drar mer ström än brytaren kan hantera.
Plintarna i dessa brytare brukar vara så små att det knappast är aktuellt att lägga mer än en tråd i dem, det får som sagt lösas med en liten trådstump till en Wago eller likvärdigt.
Om frågan specifikt gällde att koppla fler laster till brytarens utgång så gäller det även att se till så de inte tillsammans drar mer ström än brytaren kan hantera.
Ok.A alfista skrev:Jag tror snarare att obruten fas skall till L och tändtråden till L1.
Plintarna i dessa brytare brukar vara så små att det knappast är aktuellt att lägga mer än en tråd i dem, det får som sagt lösas med en liten trådstump till en Wago eller likvärdigt.
Om frågan specifikt gällde att koppla fler laster till brytarens utgång så gäller det även att se till så de inte tillsammans drar mer ström än brytaren kan hantera.
nu tror jag att en elektriker kommer då göra jobbet då min Neutrala ligger bakom behöva dras fram.
ska ändå ha en på ingång då jag jag beställt jobb för installation av en laddbox.
Anledningen till frågan är om den brytaren jag har är ”kapabel” att göra jobbet.
vill ju ha rätt saker när han kommer
Men du säger att det ska vara lugnt med Wago?
Det har jag förstått.
Så länge jag gör så kommer det alltså att funka med brytaren jag har?
Så länge jag gör så kommer det alltså att funka med brytaren jag har?
Tack för svar!
Klicka här för att svara