5 477 läst ·
37 svar
5k läst
37 svar
Kan man ha en 3kbm tank till en Baxi Solo Innova 30!
Som alle andre kunne også jeg tenkt meg større tank, men 3 kbm var det jeg hadde plass til. Synes likevel at det fungerer veldig greit siden det holder å fyre annenhver dag selv om det er -20 grader ute.
Jeg valgte SI 50 med Lambda Control og er særdeles godt fornøyd med det. Trenger aldri å tenke på primær eller sekundær åpningene. Meget enkelt å fyre opp og forbrenningen er tilnærmet optimal uansett kvalitet på veden.
Den skur også ned lufttilførsel når tankene nærmer seg fulle. Kan i praksis ikke legge i for mye ved.
Fyrer opp med 3-4 veldig tynne kubber og litt avispapir. Legger i fullt etter 5 - 10 min. Legger i litt mer ved etter ca 3,5 - 4,5 timer.
Jeg valgte SI 50 med Lambda Control og er særdeles godt fornøyd med det. Trenger aldri å tenke på primær eller sekundær åpningene. Meget enkelt å fyre opp og forbrenningen er tilnærmet optimal uansett kvalitet på veden.
Den skur også ned lufttilførsel når tankene nærmer seg fulle. Kan i praksis ikke legge i for mye ved.
Fyrer opp med 3-4 veldig tynne kubber og litt avispapir. Legger i fullt etter 5 - 10 min. Legger i litt mer ved etter ca 3,5 - 4,5 timer.
jag har en Baxi SI 50kw o 5kbm tank o eldar en brasa om dan oavsett om de är -5 eller -20. mest för att jag alltid vill kunna duscha o bada, o hålla en konstant temp på 22-23g inne. skulle säkert kunna elda varannan dag om jag ville. på sommarn eldar jag för varmvatten var annan vecka ungefär.
Har identisk anläggning som dig. Varför eldar du varje dag? Stort oisolerat hus? Skulle aldrig kunna elda ett ilägg dagen efter eldning?obba skrev: