H
Jag ska sätta upp en vägghängd toalett och för att slippa gå igenom alla golvbjälkar med 110 avloppsröret så behövs det 3st 90 graders böjar inom 1-2 meter från toaletten. För att få till fallet så är det väldigt lite plats. Måste jag tänka om eller kommer det att fungera tillräckligt bra?

Med så lite info skull ja säga tänk om... Man försöker oftast undvika 90 grads vinklar, men 6st 45 graders känns så där. Lägg upp lite bilder så får du förhoppningsvis förslag på bästa lösning här.

• Gilla
tommib
  • Laddar…
Det finns även 90gr. långa vinklar. Rent generellt är det ok med 90 gr stående men helt åt skogen med liggande.

• Gilla
Claes Sörmland och 1 till
  • Laddar…
C
H Hur svårt kan det vara skrev:
för att slippa gå igenom alla golvbjälkar med 110 avloppsröret så behövs det 3st 90 graders böjar
Kanske lite av en klassiker att glömma bort golvbjälkarna i planeringen.
Svårt att komma med förslag när man inte känner till förutsättningarna i mer detalj. Kanske en skiss/bild kan leda till konstruktiva förslag?

H Hur svårt kan det vara skrev:
Jag ska sätta upp en vägghängd toalett och för att slippa gå igenom alla golvbjälkar med 110 avloppsröret så behövs det 3st 90 graders böjar inom 1-2 meter från toaletten. För att få till fallet så är det väldigt lite plats. Måste jag tänka om eller kommer det att fungera tillräckligt bra?
Om du bara får till ett bra fall, på 3-4cm/m, så ska det inte vara några problem. Detta bygger givetvis på att du använder 90-gradersböjar, och INTE 90-gradersvinklar. Ett annat alternativ är att använd 8 stycken 45-gradersvinklar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.