4 404 läst ·
5 svar
4k läst
5 svar
Kan man göra hål i dörr med spegelglas?
Medlem
· Västra Götaland
· 27 inlägg
Vi renoverar som vanligt och har sen tidigare en garderob som byggts på plats för att passa utrymmet.
Har haft en provisorisk lösning, men efter renoveringen måste det vara perfekt.
Det är 2 dörrar i garderoben. Båda är på vitmålad spånplatta och i öppningen är det redan ett genomborrat hål för handtag på vardera dörren. Det ska förstås vara 2 hål i varje dörr där ett passande handtag ska sättas. Är oroliga för att spegeln ska gå sönder när vi ska göra ett hål till på vardera dörren.
Hur ska vi göra så det inte går sönder? Alternativt att det finns speciella handtag som kan monteras dit där det ena hålet är genomgående och det andra fästs mot dörr+ spegelglas utan att göra hål.
Hoppas någon förstår vad jag menar och kan ge tips på en bra och snygg lösning.
Har haft en provisorisk lösning, men efter renoveringen måste det vara perfekt.
Det är 2 dörrar i garderoben. Båda är på vitmålad spånplatta och i öppningen är det redan ett genomborrat hål för handtag på vardera dörren. Det ska förstås vara 2 hål i varje dörr där ett passande handtag ska sättas. Är oroliga för att spegeln ska gå sönder när vi ska göra ett hål till på vardera dörren.
Hur ska vi göra så det inte går sönder? Alternativt att det finns speciella handtag som kan monteras dit där det ena hålet är genomgående och det andra fästs mot dörr+ spegelglas utan att göra hål.
Hoppas någon förstår vad jag menar och kan ge tips på en bra och snygg lösning.
Medlem
· Västra Götaland
· 27 inlägg
Har inte löst detta än. Hela garderoben inkl dörrar har varit nermonterat i flera veckor under renoveringen, Maken har precis satt upp allt igen- inkl de gamla dörrarna. Så vi har inte löst det än, men kanhända köper vi 2 nya dörrar istället. Har dock för mig att det var nåt specialmått på dörrarna..... vet inte om de går att få tag i längre. Även Ikea ändrar ju både sortiment och mått.
Kommer vi på nåt bra som vi lyckas med återkommer jag när detta är löst.
Kommer vi på nåt bra som vi lyckas med återkommer jag när detta är löst.
Medlem
· Västra Götaland
· 27 inlägg
Hej, Anna_H!
Tack för tipset.Kan kolla om de har så långa. Men det gäller ju också att isåfall DÖLJA de 2 hål som finns redan. Ena är en bra bit längre upp än det andra.
....Behöver jag säja att det var 2 dörrar på Fynd jag hittade den gången. De skulle väl antagligen vara vänsterdörrar båda 2, men jag tyckte det kunde gå lika bra att vända den ena..... Förbisåg att de förborrade hålen då inte kom mittemot varandra....
Vilken blunder - och inte trodde jag väl då att det skulle ta sån tid att fixa.........

Tack för tipset.Kan kolla om de har så långa. Men det gäller ju också att isåfall DÖLJA de 2 hål som finns redan. Ena är en bra bit längre upp än det andra.
....Behöver jag säja att det var 2 dörrar på Fynd jag hittade den gången. De skulle väl antagligen vara vänsterdörrar båda 2, men jag tyckte det kunde gå lika bra att vända den ena..... Förbisåg att de förborrade hålen då inte kom mittemot varandra....
Vilken blunder - och inte trodde jag väl då att det skulle ta sån tid att fixa.........
Klicka här för att svara