Funderar på att byta bank och det sist bundna lånet går ut i oktober. Jag trodde jag hade järnkoll på allting med att inte låsa fast sig. Då slog det mig att jag har kapitalförsäkringar till bägge barnen i den bank jag nu har huslånen.

Vi sparar 1 000:- / månad var till barnen och har gjort i ett par år. Det betyder med utvecklingen på fonderna att de har ganska många tusen i sina kapitalspar. Vi har tom varit så elaka att vi låst deras kapitalspar till 25 års-ålder att de inte kan ta ut pengarna innan dess.

Är det någon som vet om det går att flytta sitt kapitalspar till en annan bank? Vi har handelsbanken nu.

Om jag fattat det rätt så kan du inte flytta kapitalförsäkringen till en annan bank. Utan det du får göra är att sälja av ditt nuvarande innehåll i kapitalförsäkringen du har, ta ut pengarna flytta pengarna till din nya bank och där sätta in dem i en ny kapitalförsäkring. Sedan så sätt in pengarna i det de kallar för kapitalförsäkring barn så slipper du ha någon 25 års regel på kontot.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.