3 945 läst ·
18 svar
4k läst
18 svar
Kan man flytta avloppet
Jag gissar att förvaltaren som anlitat firman är rätt införstådd med valet av entreprenör i de här fallet och därför inte komma tacka mig. Den enda anledningen till att jag lägger mig i är att jag nyss flyttat in och har tänkt bo där utan att bli sjuk av fukt/mögel eller andra problem som stopp i avlopp osv. Stort tack för alla dina synpunkter 😊J jonaserik skrev:Jepp förstår det hela, sen det med fukt eller inte kan jag inte svara på. Bara en mätning kan de svar på det. Men i övrigt så är det hel fel med rören, dom får inte gjuta igen det. Dp kommer det att bli problem med avloppet. Har värden sett montaget, i bland har en känsla för jobb och i bland NADA.. Seb det med en elektriker som tar in någon, är den svensk och tagit några kompisar. Nja säxta steg är att stoppa dom och sen går du till en rörfirma och visar fotot. Nu är det värden som ska betala, men ändå, denna ska inte bli lurad . Kanske att denna kommer att tacka dig senare och inte amvända på annat ställe i fastighete.
Som slut på det hela, du har i princip inget att göra med hela jobbt, men ryggmärgen säger nog något och det är inte fel att bry sig.
OK men då ska du på lungt och fint sätt informare förvaltaren om den om fel som som finns i montaget. som framkommit på din förfrågan till em röris, inte här på forumet, samt säga att det är upp till dig om detta.Mia@We skrev:
Jag gissar att förvaltaren som anlitat firman är rätt införstådd med valet av entreprenör i de här fallet och därför inte komma tacka mig. Den enda anledningen till att jag lägger mig i är att jag nyss flyttat in och har tänkt bo där utan att bli sjuk av fukt/mögel eller andra problem som stopp i avlopp osv. Stort tack för alla dina synpunkter 😊
På tal om förvaltare, är det samma som ägaren av fastigheten, i bland överlåts till något företag att sköta för fastigheten och denne ägare förlitar sig på förvaltaren, har själv förvaltat fastigheter. så jag vet vad som gäller. Är det en ägare, så ska du kontakta denna och tala om vad som försegår i fastigjeten. Att bry sig är inte fel om det framkommer att det är skit med den förvaltaren. Fick själv ta över en som knappt brydde sig. i slutändan är det ägaren som får betala och det brysr sig inte en förvaltare i. Är det en kommunal fastighet, så ska påtalas till kommunen. men inte till någon förvaltningsenhet, utan rakt upp till kommunalfullmäktigheten.
Stackars den ägare som har badrummet som bilden visar...Redaktionen skrev:
En badrumsentreprenör tog betalt i förskott, jobbade bara lite och lämnade efter sig ett ofärdigt och felaktigt badrum. Nu ger ARN konsumenten rätt och rekommenderar företaget att betala tillbaka över 83 000 kronor.
Du kan läsa artikeln här: ARN: Entreprenören jobbade knappt – ändå tog han betalt för nästan hela badrummet
Om WC ansluts vid den gröna pilen, lär hälften av det som spolas ut komma upp i golvbrunnen då påsticket vid röd pil är anslutet i fel riktning på grenröret.
Dessutom ska man ALDRIG gå ner i diameter på avloppsrör 'nerströms' som görs vid orange pil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det finns en del självlärda klåpare med stort självförtroende , noll kunskaper i svenska språket och usel engelska som hävdar att de är proffs och kan sin sak från bl.a. de tidigare öststaterna. Jag råkade ut för en en som dessutom hade mage att kritisera de andra hantverkarna som hade gjort ett perfekt jobb, allt för att tillskansa sig extra timmar!R Rishlish skrev:Dra i handbromsen för guds skull innan dom gjuter igen golvet! Det är tydligt att den som utfört detta inte vet hur avlopp ska kopplas!
Grenröret som går till nya brunnen är monterad åt fel håll! Och sen har dom dimensionerat ner utan anledning i anslutningen till gjutjärnsavloppet! Avlopp med wc dras med 110mm rör hela vägen
Klicka här för att svara