9 873 läst ·
18 svar
10k läst
18 svar
Kan man få fram kopplingsschema för electrolux induktionsspisar med ugn?
Tack för informationen. Det sista förstod jag inte men jag ska prata med min elektriker. Lägenheten är min dotters. I mitt hus har han för något år sedan installerat en induktionshäll som drivs av 2 faser och den 3:e en separat ugn. De fungerar alldeles utmärkt. Men hos min dotter vill jag sätta in enkel enhet vilket verkar ställa till det.
400 N är att elementen i spisen är 230V och då finns en nolla framme i väggen/uttaget. står det bara 400 V så är det inte säkert att det finns en nolla. Är det ett perilex nu så lossa locket och räkna hur många ledare som är kopplade, Längst upp till vänster ska det vara kanske en blå om inte en blå, så är det bara mätning som gäller för att vara säker. Äldre installation så kan det vara vit eller svart som nolla.
Edit står det 400 V på nuvarande spis och perilexuttag finns så köp en ren 400 V spis, dom brukar levereras med sladd och stickpropp och bara stoppa i och laga mat.
Edit står det 400 V på nuvarande spis och perilexuttag finns så köp en ren 400 V spis, dom brukar levereras med sladd och stickpropp och bara stoppa i och laga mat.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Kopplingsschema växlande relä för fas samt varvtalsregulator
El -
Hur får jag bort mossan och fram med gräs?
Gräsmatta -
Vilken färg till betong framför vedpanna?
Färg, Måla & Tapetsera -
Led lister med varmt ljus (2700 K) som ”dimmar”/fadear fram
Belysning -
Vad skulle du göra framför bastu vid fågelsjö
Fråga trädgårdsdesignern söndag 16 mars kl 20-22