14 087 läst ·
42 svar
14k läst
42 svar
Kan man dra VVS-rör från toaletten i skarp vinkel?
Det ser ut att bli trångt? Ska man ändå bila mer så kan man ju ta lite extra så det går att dra WC-avloppet mer rakt mot stammen istället för den där böjen till höger och tillbaks..MathiasS skrev:
Medlem
· Västernorrland
· 12 029 inlägg
Det man kan fråga sig är ju varför de bilat som de gjort.......Toalettpipan är ju ändå primär och bör läggas så bra som möjligt. Resten är ju inte lika sårbart och kan ju grenas in på lämpligt vis.
Det kan jag inte säga exakt från bilden. Jag menar bara att om det nu är bilat som det är så borde det gå att lösa på ett ok sätt även om jag kanske hade bilat just muggen mer rakt om jag fått välja.useless skrev:
B b8q skrev:
Säkervatten 2021:1smicloud skrev:
https://www.sakervatten.se/download/1563-8B637FE9C317D91862BAE47229C309F7/Branschregler-20211-.pdf
Sidan 33 har väldigt fina informativa bilder, och förklaringarna till bilderna hittar du på sidan 32.
Aktuell fråga är inringad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Har du anlitat en rörfirma? Eller öststatare som kan altt billigt?smicloud skrev:
Jag har hantverkare hemma som har bilat upp för avloppsrören. Tidigare har avloppsdragningen från toalettstolen gått enligt blå linje men ska nu dras enligt röd linje. Den gula linjen är från duschen och den blåa linjen kommer vara från handfatet.
Jag tycker att det är en ganska skarp vinkel på avloppet från toaletten. Kommer det fungera i praktiken eller blir det risk för stopp? Kan det åka upp i delen som går mot duschen på ett sådant sätt att det spelar roll?
Anlitat någon som tar helhetsansvar och som använder olika personer för de olika momenten. Inte en person som kan allt. Anlitade genom offerta. Mycket öststatare. Har funderingar kring hur lätt det är att fuska med omdömena på den tjänsten…M mollson skrev: